• Anonym (Orolig)

    Min sambo har konstiga tankar..

    Nu måste ni alla hjälpa mig om detta är att jag överdriver eller inte!!

    Min sambo går och säger när vi pratar pedofiler att "så länge man som pedofil (då man aldrig gjort något i handling sexuell mot något barn) bara fantiserar om andra barn , men inte gör något i handling (de är bara i ens tankar) så är detta helt normalt.."

    Jag blev rejält paff! Överdriver jag? Känner mig redigt äcklad..

    Han sa ett exempel att skulle vi ha ett barn och man är ute på en lekpark exempelvis och de skulle va en litet barn där, och man i huvudet bara i sina tankar tänka "hm undra hur de hade varit suga en unges snopp" så är de helt okej tankar då ingen annan vet ens tankar och de inte skadar någon!!

    Vad tycker ni? Motivera gärna!

  • Svar på tråden Min sambo har konstiga tankar..
  • Anonym (Madde)

    "Helt normalt" skulle jag väl kanske inte kalla det. Men han kanske menar typ att alla tankar då och då passerar genom hjärnan. Och bara tankar i sig gör ju ingen fluga förnär.

    Om han sade "så länge man som pedofil bara har tankar..." så kanske han menade att då är väl det ändå okej för man skadar ingen. Han menade inte att han själv hade de tankarna, eller?

  • Anonym (Orolig)

    Nej klart om man är pedofil och BARA har tankar kan man väl omöjligt skada någon! Men de är inte normalt och de är DET jag menar! Det är totalt onormalt!

  • Anonym (Orolig)

    Tack! Det jag ville höra! Andra som tycker samma får gärna förklara sin åsikt.

Svar på tråden Min sambo har konstiga tankar..