• Anonym (Man 45 +)
    Äldre 29 Sep 07:43
    23452 visningar
    46 svar
    46
    23452

    Min fru har en flickvän

    Jag vet inte om detta är otrohet och jag vet inte vad jag kan ställa för krav på min fru. Hoppas någon har några tankar om det här

    Min fru är några år yngre än mig, strax över 40.

    Vi har varit tillsammans länge och började för något år sedan att ta in en tredje person när vi har sex då och då för att hetta upp sexlivet igen.

    Hon har skött kontakten och jag vet att hon hållt sms kontakt med vissa. Det har stört mig att hon skriver med männen men låtit det va.

    Förra sommaren träffade vi en ung tjej.

    Min fru fastnade för tjejen och tjejen för min fru.

    Jag hade inga problem med detta då och lät min fru utveckla ett förhållande med den här tjejen då min fru är straight vad hon sagt och hon blev mycket roligare med den här tjejen i sitt liv. Jag trodde ju att det va tillfälligt och dessutom va jag med vid sex.

    Men varför tar det inte slut? De har snart varit tillsammans i ett år! Det är kärlekssms, hemliga möte, öppna möten, min fru pratar om sin tjej osv..

    När jag tar upp det får jag till svar att jag sa okej.

    Att det nu finns känslor och hon vill inte avbryta. Min fru vill inte leva utan den här tjejen.

    Hon säger att hon inte är otrogen när jag sagt ok. Jag tror att de haft sex utan mig, de har varit på hotell, resor och hemma hos tjejen. Jag anser att hon är otrogen.

    Men hon vägrar lämna tjejen och står fast vid att hon inte är otrogen - att hon har mitt medgivande.

    Tjejen är jätte snäll och bra på alla vis, något ung men verkligen en go tjej. Henne som person har jag inga problem med alls. Men vill inte dela min fru med henne!

    Jag vet inte vad jag ska Göra

  • Svar på tråden Min fru har en flickvän
  • Äldre 29 Sep 07:59
    #1

    Om du inte längre känner att du är bekväm med deras relation så måste hon faktiskt acceptera det. Även om du sa att det var okej i början så kan känslor ändras.

    Du får helt enkelt prata med henne hur du känner och att du känner sig utanför.

    Vad hade ni kommit överens om när ni började träffa andra? Att bara Spica upp sexlivet tillsammans eller var det att leva mer polygamist och även träffa andra utan sin partner?

    Går hon bakom ryggen på dig utöver det ni har avtalat så är det tyvärr otrohet.


    Säger lite vad jag vill.
  • Caramb­olan
    Äldre 29 Sep 08:10
    #2
    +2

    Du har alltid rätt att ändra dig. Känns det inte bra längre så säg det. Ett förhållande måste alltid kunna utvecklas och omvärderas och i öppna förhållanden är det extra viktigt att vara lyhörd och inte ta någonting för givet.

    Risken finns förstås att din fru väljer flickvännen framför dig. Hon har ingen skyldighet att gå tillbaka till livet som det var innan.

  • Äldre 29 Sep 08:11
    #3
    +2

    Det är OK att byta åsikt (så länge man inte gör det varje dag för att det är bekvämt). Alla kan komma till någon slags ny insikt eller (som i ditt fall) se att förutsättningarna idag inte är vad de en gång var. För det du sa OK till var ju inte att den här nya personen skulle komma att prioriteras framför dig, och du kanske dessutom inte hade insett att du skulle känna som du gör nu. Det är även OK för din fru att ändra sig, så hon behöver inte spela dum och hänvisa till ditt gamla OK för att hon gått och kärat ner sig i er lekkamrat. Hon är uppenbart inte vad ni en gång trodde, straight, utan hon är bisexuell.

    Ni är inga affärspartners som skrivit långtgående avtal, utan ni är mänskliga människor med rätt att ändra er, och ni måste nu ha en ny diskussion utan att slå varandra i huvudet med vad ni sa för länge sedan. Ni gav er båda in på okänd mark och det är orimligt att i nuläget diskutera framtiden utifrån vad ni trodde och kände för ett år sedan.

    Om din fru är otrogen eller ej utifrån någon slags objektiv eller juridisk synvinkel är ointressant. Du känner dig bortprioriterad, och det kunde du ha känt om hon helt plötsligt började spela golf, engagera sig politiskt eller tog på sig 12 uppdrag som "god man". Så gå inte in i diskussion med frugan om huruvida hennes beteende är otrohet eller ej, utan angrip frågeställningen ur de nya förutsättningarna att hon kanske är polyamorös och bisexuell. 

  • Anonym (Man 45 +) Trådstartaren
    Äldre 29 Sep 08:32
    #4
    Carambolan skrev 2016-09-29 08:10:18 följande:

    Du har alltid rätt att ändra dig. Känns det inte bra längre så säg det. Ett förhållande måste alltid kunna utvecklas och omvärderas och i öppna förhållanden är det extra viktigt att vara lyhörd och inte ta någonting för givet.

    Risken finns förstås att din fru väljer flickvännen framför dig. Hon har ingen skyldighet att gå tillbaka till livet som det var innan.


    Det är väl det jag är rädd för. Att hon väljer flickvännen. Hon säger att hon inte vill välja mellan oss men när jag sagt att då lämnar jag är hon bara likgiltig och säger att det vill hon inte men att jag gör som jag vill.
  • Bobby Clarke
    Äldre 29 Sep 09:16
    #5

    Acceptera läget som det är, eller gå vidare.

    Hade din fru varit bekväm om även du skaffat dig en flickvän?


    Anonym (Man 45 +) skrev 2016-09-29 07:43:22 följande:

    Jag vet inte om detta är otrohet och jag vet inte vad jag kan ställa för krav på min fru. Hoppas någon har några tankar om det här

    Min fru är några år yngre än mig, strax över 40.

    Vi har varit tillsammans länge och började för något år sedan att ta in en tredje person när vi har sex då och då för att hetta upp sexlivet igen.

    Hon har skött kontakten och jag vet att hon hållt sms kontakt med vissa. Det har stört mig att hon skriver med männen men låtit det va.

    Förra sommaren träffade vi en ung tjej.

    Min fru fastnade för tjejen och tjejen för min fru.

    Jag hade inga problem med detta då och lät min fru utveckla ett förhållande med den här tjejen då min fru är straight vad hon sagt och hon blev mycket roligare med den här tjejen i sitt liv. Jag trodde ju att det va tillfälligt och dessutom va jag med vid sex.

    Men varför tar det inte slut? De har snart varit tillsammans i ett år! Det är kärlekssms, hemliga möte, öppna möten, min fru pratar om sin tjej osv..

    När jag tar upp det får jag till svar att jag sa okej.

    Att det nu finns känslor och hon vill inte avbryta. Min fru vill inte leva utan den här tjejen.

    Hon säger att hon inte är otrogen när jag sagt ok. Jag tror att de haft sex utan mig, de har varit på hotell, resor och hemma hos tjejen. Jag anser att hon är otrogen.

    Men hon vägrar lämna tjejen och står fast vid att hon inte är otrogen - att hon har mitt medgivande.

    Tjejen är jätte snäll och bra på alla vis, något ung men verkligen en go tjej. Henne som person har jag inga problem med alls. Men vill inte dela min fru med henne!

    Jag vet inte vad jag ska Göra


  • Äldre 29 Sep 09:26
    #6

    Vill hon fortfarande ha sex med dej med passion eller ligger hon bara som en planka och vill få knullet undanstökat fortast möjligt?

  • Äldre 29 Sep 09:37
    #7
    Farfallos skrev 2016-09-29 08:11:51 följande:

    Det är OK att byta åsikt (så länge man inte gör det varje dag för att det är bekvämt). Alla kan komma till någon slags ny insikt eller (som i ditt fall) se att förutsättningarna idag inte är vad de en gång var. ...
    Om din fru är otrogen eller ej utifrån någon slags objektiv eller juridisk synvinkel är ointressant. Du känner dig bortprioriterad, och det kunde du ha känt om hon helt plötsligt började spela golf, engagera sig politiskt eller tog på sig 12 uppdrag som "god man". Så gå inte in i diskussion med frugan om huruvida hennes beteende är otrohet eller ej, utan angrip frågeställningen ur de nya förutsättningarna att hon kanske är polyamorös och bisexuell. 


    Hela ovanstående inlägg tycker jag var jättebra (inte bara det jag citerat). Jag har inte mycket att tillägga vad gäller det.

    Men, det känns ju av det du TS skriver som att om du, nu, skulle komma med ett ultimatum, då kommer hon välja bort dig. Då kanske det viktigaste i det hela vore att fundera på varför hon verkar trivas så bra med denna tjej. Det handlar med stor sannolikhet inte om sex i första hand, utan att de kan prata, att de trivs ihop.

    Finns det något du kan göra för att närma dig din fru, så att hon blir mer intresserad av dig än vad hon verkar vara nu? Och nu menar jag inte sexuellt, utan att ni pratar mer om allt möjligt, gör saker ihop, osv. Okej, det kanske känns som om det blir en tävling mellan dig och den här tjejen - men så kanske det är också, på sitt sätt. En tävling i vem som är viktigast, roligast att vara med.

    Men, samtidigt känner jag lite dåliga vibbar, iom att hon även höll kontakt med män på ett sätt som du inte gillade. Hur tighta är ni, undrar man.
  • holido­di
    Äldre 29 Sep 09:48
    #8

    Det klart hon är otrogen. Gör slut om du inte kan ha det så. Var ärlig mot dig själv.

  • Äldre 29 Sep 10:00
    #9
    holidodi skrev 2016-09-29 09:48:20 följande:

    Det klart hon är otrogen. Gör slut om du inte kan ha det så. Var ärlig mot dig själv.


    Vad man kallar det är ointressant. Finns ingen som helst anledning att göra slut bara för att andra lever efter annorlunda principer. Låt känslorna styra istället för andras moral. 

    En viktig fråga är ju hur ert sexliv ser ut. Är du nöjd där så kanske det är bättre att fortsätta som det är. Har ni det fint tillsammans så kanske du måste gå med på en fortsättning. Ställer du ultimatum kan det gå illa. 

    Men samtidigt självklart att det du en gång var ok med behöver inte vara ok idag. Man ändrar sina känslor utifrån nya händelser, så det är ganska löjligt att komma med från hennes sida. Det gamla löftet kan ni glömma, det är idag som gäller...
  • Anonym (Föres­lå)
    Äldre 29 Sep 10:12
    #10

    Säg att du tänker skaffa dig en älskarinna du också och se vad hon svarar på det.

Svar på tråden Min fru har en flickvän