• Johangranath

    2 mån bebis kan inte slappna av!?

    Hej!

    Det är så att vi har en två månaders bebis här hemma som har svårt att slappna av det funkade jätte bra dom två första veckorna men nu är det ett helt projekt.

    Han ammar och vill helst bara ligga och snutta men så fort man lägger ner honom i vagnen eller något annat så vaknar han,han har haft mkt skrik perioder nu så vi fick rådet av BVC att börja med magdroppar för han har sån magont har blivit endel bättre men nu har vi börjat mer med ersättning då han blivit mer nöjd med detta men vi ammar endel fortfarande då vi tycker det är viktigt,,,

    Men när han väl skall sova då han är jätte trött spänner han hela kroppen och vägrar vi kämpar och kämpar med allt och alla olika knep men nu börjar liksom musten gå ur en man orkar liksom inte jämt kämpa!?

    Någon som upplever samma sak.?

    Tips råd?

    Somnar ganska lät av damsugaren och fläkten efter massa guppande och skuvande men eftersom vi har en pojk på 1,5 år och en på 7 år kan ju inte dessa grejor användas hela tiden!:(

    Mvh trötta föreldrar.

  • Svar på tråden 2 mån bebis kan inte slappna av!?
  • Anonym (Samma)

    Har en son i samma ålder och han är likadan! Just nu söver vi honom genom att dra vagnen över tröskeln. Ibland somnar han när man bär honom men så fort man slappnar av eller byter grepp så vaknar han med ett illvrål. Däremot somnar han bra i vagnen när man promenerar.

  • mullemamma

    Köp en bärsele eller sjal! Det är naturligt för bebisar att vara nära, de är vana vid att ligga i magen och gunga :). Det är fantastiskt att bära, så får man händerna fria

  • Anonym (Sjal o te)

    Säger som ovan. Sjal är det som funkat för oss när "inget annat hjälper". Ska ni ha sele så satsa på en ergonomisk.

    Sen så kan jag rekommendera amningste mot magknipet. Det hjälper även mamman (som är den som dricker teet) att få mindre gaser som man får mkt av när man ammar. Denna gång har jag druckit 1-1,5 L om dagen i princip fr start o min lilla har inte alls haft den där veckan med magknip o skrik några timmar varje kväll som mina tidigare barn hade vid ja två månader ca då många börjar ge magdroppar. Inget magknip alls o hans mage har funkat klockrent. Köper mitt te fr minimundus.se o brygger en kanna på 1,5 L som får stå o dra som jag sen dricker av under dagen. Brygger en ny kanna på kvällen eller på morgonen. Har även Weledas påsamningste att variera med som är lättare att ha med om man är på resande fot.

  • Limpan nr2

    Mitt tips är att inte lägga bort honom för tidigt om han somnar när du ammat honom. Om han somnar vid bröst vänta minst 10-15 min innan du lägger ner honom i vagnen eller kanske sängen. De tar en stund innan de kommer in i djupsömnen. Funkar iaf här. Har jag lite tålamod så sover vår lille 2-3 timmar i vagnen om jag inte lägger ner honom för snabbt när han somnat vid amning.

  • Johangranath

    Vi har prövat både sjal och bärsele men han får panik!:(

    Det har blivit lite bättre emellanåt!

    Vissa dagar! Men han har börjat få panik skrik när han ska amma eller ta flaskan!:(?

    Men han har väldigt mkt gaser både rapar och fiser jätte ofta.? Vi har prövat Sempers droppar som man köper på Apoteket men dom funka första två veckorna sen inte alls. Vi har tagit bort d-dropparna för som kan dom få ont i magen av mm. Vi prövar allt! Men nu börjar vi ge upp! Vi vet inte vad vi ska ta oss till och BVC verkar inte ens tro oss!

    Sen har vi två barn sen innan som gärna vill ha uppmärksamhet och närhet men man är helt slut!

    En som är komjölksalesgisk och en som är mot ägg pälsdjur mm.

    Tack för svaren ni skrivit!:)

  • Fia 28
    Johangranath skrev 2016-10-25 21:18:51 följande:

    Vi har prövat både sjal och bärsele men han får panik!:(

    Det har blivit lite bättre emellanåt!

    Vissa dagar! Men han har börjat få panik skrik när han ska amma eller ta flaskan!:(?

    Men han har väldigt mkt gaser både rapar och fiser jätte ofta.? Vi har prövat Sempers droppar som man köper på Apoteket men dom funka första två veckorna sen inte alls. Vi har tagit bort d-dropparna för som kan dom få ont i magen av mm. Vi prövar allt! Men nu börjar vi ge upp! Vi vet inte vad vi ska ta oss till och BVC verkar inte ens tro oss!

    Sen har vi två barn sen innan som gärna vill ha uppmärksamhet och närhet men man är helt slut!

    En som är komjölksalesgisk och en som är mot ägg pälsdjur mm.

    Tack för svaren ni skrivit!:)


    Kanske även bebisen är komjölksallergiker? Det kan ju förklara gaser, rapningar o magknip.
  • Magdalena03

    Massera honom, det lugnar honom troligen.
    Det finns speciella böcker om spädbarnsmassage, men jag tror inte ni behöver, ni kan improvisera!

  • Anonym (Sjal o te)

    Har ni kollat upp akupunktur? Har en kompis vara bebis var lite som er och de blev hjälpta av det. Blev en helt annan bebis. Googla akupunktur och kolik. Även om det inte är kolik så kan det hjälpa enormt mkt den typen av akupunktur.

    (Rekommenderar annars amningste om hen ammas som sagt)

  • Hagasessan

    Min var likadan! Blev bättre sedan jag började använda pysventil på honom. Vid behov (ofta både morgon och kväll). När all luft kommit ut blir han lugn och en helt ny bebis.

  • Johangranath

    Ska kolla upp de där med akupunktur här i Skövde!

    Ja allergisk kan han va!:(

    Vi fick en burk ersättning av BVC igår ska försöka pröva den lite suksesivt!

    Men igår fick han vaccin och när vi kom hem så skrek han mestadels av kvällen men konstigt nog så blev han väldigt lugn när han fick alvedon och har varit mkt bättre efter det men endel gnäll när han ska sova mm.

    Kan alvedon hjälpa? Känns som om han blir mkt lugnare av detta men då känns det som att något kan vara fel?

Svar på tråden 2 mån bebis kan inte slappna av!?