• Äldre 3 Oct 18:47
    3005 visningar
    4 svar
    4
    3005

    Ner i vikt med lchf + 16:8. 15 kilo kvar, är ni med?

    Hej! Kort bakgrund: jag har alltid varit lite rund... 2012 gick jag på 6 månader ner 18 kilo( 78 till 60kg)med lchf och höll både vikt och kost tills förra hösten. Antidepp-medicin, kortison, stress fick mitt sovande soverberoende att vakna och jag frossade emellanåt i socker men åt lchf när folk såg. Gick upp 15 kilo på några månader. Nu har jag i fyra månader ätit strikt lchf utan minsta avsteg. Sista månaden har jag adderat morgon powerwalks/joggingturer varje dag. Jag tappar inte ett gram! Ligger under 10g kolhydrater om dagen men vågen står still. För att boosta min förbränning ( som jag antar står helt still efter allt strul) ska jag köra igång med 16:8 i kombination med lchf-kosten som är en kostgållning jag älskar och mår så bra på. Jag kommer äta mellan 12 och 20 minst 5 dagar per vecka. Däremellan svart kaffe, te utan grädde/kokosfett, vatten med eller utan bubblor. Alltså ingen frukost. Detta ska kunna ge en snabb effekt om man som jag står på en platå. Vem är med? När det gäller lchf har jag som sagt många års vana och bra tips, men detta med fasta är nytt. Hoppas nån hänger på med antingen 16:8 eller 5:2 i kombination med lchf. Vi börjar med oktober ut!

  • Svar på tråden Ner i vikt med lchf + 16:8. 15 kilo kvar, är ni med?
  • Äldre 3 Oct 19:05
    #1

    Jag är med! Har gått ner 5kg senaste månaden med lchf och 16:8, vill ner 15kg till!

  • Äldre 3 Oct 21:52
    #2

    Jag vill vara med på 16:8, men kommer inte köra LCHF då det inte är något min kropp mår bra av. Hoppas det är ok ändå!
    Skulle vilja gå ner 30kg totalt.

  • Äldre 6 Oct 05:57
    #3

    Hej! Vad roligt! Jag är inne på dag 4 nu med 16:8, funkar ok. Mina dagar börjar sen en lång tid tillbaka kl 05 med en 30-45minuters pw med hunden. Efter det tog jag alltid en fettkaffe ( kaffe med kokosolja) men nu när jag fastar blir det låååångt till lunch som jag hinner äta mellan 11 och 13 beroende på hur mycket jag har på jobbet...mår sjukt illa av hunger! Igår drack jag en celsius ( 4kcal) vilket hjälpte en del. Tveksam till om det är ok dock?

    Ska vi köra vägning på fredagar, alltså i morgon?

  • Äldre 6 Oct 21:12
    #4

    Oj, skulle aldrig fixa att äta 12-20 om jag gick upp 5! Du kan inte lägga ätfönstret tidigare?

Svar på tråden Ner i vikt med lchf + 16:8. 15 kilo kvar, är ni med?