• Äldre 3 Oct 23:03
    3289 visningar
    6 svar
    6
    3289

    Otrolig nedpress men inga andra känningar vecka 37

    Som rubriken säger är jag gravid med första barnet i vecka 37 och det pressar det väldigt nedåt. Till och från under dagen har det känts som att jag inte kan gå pga det pressar så nedåt och det känns som nått är på väg ut. Förstår såklart att det inte är bebis men kanske vatten eller nått?

    Förutom nedpress har jag svag molvärk i nedre delen av magen och ömma ljumskar och lite molande också inne i Fifi.

    Har däremot absolut inga förvärkar och nästan inga sammandragningar sista dagarna (trots att jag hatt det regelbundet i kanske 10 veckor).

    Någon som känner igen detta? Kan det va tecken på att nått är på väg att hända? Eller är det helt normalt några veckor innan bf?

    Bebis har legat fixerad och på plats några veckor redan så det är inte fixering/vändning jag känner iallafall.

  • Svar på tråden Otrolig nedpress men inga andra känningar vecka 37
  • Äldre 14 Oct 11:32
    #1

    Följer hehe

  • Äldre 14 Oct 12:05
    #2
    eagle87 skrev 2016-10-14 11:32:05 följande:

    Följer hehe


    Hahaha <3
  • Äldre 14 Oct 14:32
    #3

    Helt normalt skulle jag säga.
    Även om bebis är fixerad sen innan kan det ju fixera sig "mer" eller hur man ska säga.

    Men i slutet letar man ju tecken på att det skall vara på G såklart. :)

  • Äldre 14 Oct 15:44
    #4
    yoshimi skrev 2016-10-14 14:32:23 följande:

    Helt normalt skulle jag säga.

    Även om bebis är fixerad sen innan kan det ju fixera sig "mer" eller hur man ska säga.

    Men i slutet letar man ju tecken på att det skall vara på G såklart. :)


    Ja har förstått det, kan säga att den här ts skrev jag för snart två veckor sen och än har det inte hänt ett skit

    Lätt att analysera ihjäl sig. Jag och Eagle hänger i en annan tråd där vi först analyserade tecken på äl, sen graviditetstecken och så plussade vi samtidigt och nu ett år senare sitter vi då och analyserar tecken på förlossning det var därför jag skrattade ;)
  • Äldre 14 Oct 22:57
    #5
    Loppan84 skrev 2016-10-14 14:44:05 följande:
    Ja har förstått det, kan säga att den här ts skrev jag för snart två veckor sen och än har det inte hänt ett skit

    Lätt att analysera ihjäl sig. Jag och Eagle hänger i en annan tråd där vi först analyserade tecken på äl, sen graviditetstecken och så plussade vi samtidigt och nu ett år senare sitter vi då och analyserar tecken på förlossning det var därför jag skrattade ;)
    Hehe ja först ägglossning, sen fick jag mitt tidiga missfall sen fick du ditt tidiga MF:( sen plussa du O gav mig hopp sen plussa jag ngr dagar efter dej.. du jag läste att de större chans O föda tidigare O embryot implantera sig tidigt... :D
  • Äldre 16 Oct 17:37
    #6

    Känner igen beskrivningen, i slutet på graviditeten med mina första barn kändes det som att jag ständigt gick omkring med en melon mellan benen????.

    Spec. när jag gick i trappor så var jag nästan tvungen att hålla emot, kändes/var rädd att huvudet skulle pluppa ut.

    Tror att det är bra att det trycker på nedåt, kroppen mjukas upp o förbereder sig för kommande förlossning ????

Svar på tråden Otrolig nedpress men inga andra känningar vecka 37