• FrökenPT

    Illamående, får inte i mig mat

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 6, första barnet.

    Jag mår illa konstant och jag får bara inte i mig mat.

    Bröd, fil, smoothies och frukt funkar. Spytt upp lax och lasagne får jag inte ens i mig.

    Vad gör man? Jag måste ju äta riktig mat.

    Någon som vart med om liknande och hittat en lösning?

  • Svar på tråden Illamående, får inte i mig mat
  • Fia 28

    Nej du måste inte äta riktig mat, du äter det du får i dej så länge det inte bara är kex och glass.

  • Ivana1988

    spelar ingen roll vad du äter om det är ispinnar dagen runt... det åt jag tills vecka 14.. sedan macka med smör funkade och pasta med smör...

    barnet behöver inte så mycket nu så tryck bara I dig det som funkar, det kommer /förhoppningsvis/gå over :)

  • s87s

    Håller med ovanstående, vätska är viktigt för dig. Men mat äter du det du klarar av om du så ska äta filmjölk i 9 månader

  • Snäckan26

    Hej ät det du får i dig , det är ingen fara att du inte kan äta " mat " just nu. Jag har levt på filmjölk , chips , frukt och vätska såklart . Fick råd av min barnmorska att äta det jag kan .

  • Snäckan26

    Förresten har du provat postafen eller liknande ? Jag har fått lergigan Comp utskrivet på recept och det funkar skapligt för mig .

  • FrökenPT
    Snäckan26 skrev 2016-10-04 14:48:56 följande:

    Hej ät det du får i dig , det är ingen fara att du inte kan äta " mat " just nu. Jag har levt på filmjölk , chips , frukt och vätska såklart . Fick råd av min barnmorska att äta det jag kan .


    Filmjölk, chips och frukt! Fantastiskt! :) inte provat någon medicin, ska på inskrivning 24 oktober, får fråga då :)
  • FrökenPT

    Vad skönt med svar, känner liksom en press att få i mig riktig mat, tänker på näringen. Men går de inte så går de inte :/

  • Ivana1988
    FrökenPT skrev 2016-10-04 14:57:51 följande:

    Vad skönt med svar, känner liksom en press att få i mig riktig mat, tänker på näringen. Men går de inte så går de inte :/


    postafen har dom på apoteket, jag provade den I början plus dom där Seaband eller vad det nu heter:) hjälpte så där... jag mådde illa när jag var hungrig så jag åt kex 24/7... slutade träna och gick ner några kilo... nu /v25/ ör jag sugen på allt haha
  • Anonym (L)

    Vecka 7-17 levde jag på makaroner med smör, isglass, vattenmelon, gröna äpplen, apelsin och bakad potatis med smör och majs. Inte så väldigt näringsrik mat men bebisen tar vad den behöver ändå och är du inte extremt underviktig klarar du dig ändå. Gick ner nätt kg i starten men det ordnar till sig senare. Läkaren var absolut inte bekymrad.

Svar på tråden Illamående, får inte i mig mat