• greatbigworld

    Nu kör vi!! eller?

    Hej!
    Jag och min sambo(mest han) har velat fram och tillbaka om huruvida vi ska skaffa ett gemensamt barn eller inte. Sambon har två sen tidigare och varit väldigt osäker på sin sak men berättade för ett tag sen att han nog börjat känna att han vill. Häromdagen körde vi helt oskyddat så jag antar att det är ett tecken på att han känner sig redo?

    Jag är glad iallafall, och hoppas på det bästa!
    Hoppas någon vill följas åt :)

  • Svar på tråden Nu kör vi!! eller?
  • Min tur

    Min sambo velade, i 18 timmar. Jag tog upp det innan läggdax en kväll. Han svarade att han tyckte det va för tidigt. Morgonen efter åkte jag tidigare än honom till jobbet. Hemma igen vid middagen sa han:

    När är det bäst att skaffa barn då? Och så beslutades det att p-piller kartan skulle slängas och vi körde på. Detta va 10 september förra året. Och vi försöker och försöker. Ett trevligt jobb ;)

  • greatbigworld
    Min tur skrev 2016-10-06 17:28:32 följande:

    Min sambo velade, i 18 timmar. Jag tog upp det innan läggdax en kväll. Han svarade att han tyckte det va för tidigt. Morgonen efter åkte jag tidigare än honom till jobbet. Hemma igen vid middagen sa han:

    När är det bäst att skaffa barn då? Och så beslutades det att p-piller kartan skulle slängas och vi körde på. Detta va 10 september förra året. Och vi försöker och försöker. Ett trevligt jobb ;)


    Åh! Hoppas det tar sig snart för er :) hur gamla är ni??
  • greatbigworld
    Min tur skrev 2016-10-06 19:17:34 följande:

    Jag är 33 och min sambo är 35. Så det är på tiden nu. Hur gamla är ni?


    Jag är 23 och min sambo 37, så det är stor skillnad men inget vi tänker på allt. Brukar säga att vi mentalt möts vid 27 ????
  • Min tur

    Haha, så kan det va :) Ålder är verkligen bara en siffra.

    Men nu har inte haft ett mer "nu kör vi" samtal?

  • greatbigworld
    Min tur skrev 2016-10-06 20:54:56 följande:

    Haha, så kan det va :) Ålder är verkligen bara en siffra.

    Men nu har inte haft ett mer "nu kör vi" samtal?


    Näe... jag sa igår "tänk om jag blir gravid nu?..." varpå han svarade "ja, om det skulle vara så så får det vara så" haha. Han är ingen person som tycker om djupa samtal om känsliga saker!! Vilket jag har förstående för :)
  • greatbigworld
    Min tur skrev 2016-10-07 12:42:57 följande:

    Aaah mendåså :)

    Vi hade positivt ägglossningstest igår :)


    Spännande! Vi kör inte med några test men enligt min kalender så hade jag ägglossning igår :)
  • greatbigworld

    Uppdate: bim + 1 och negativt test nu på morgonen... Haft molvärk sen igårkväll så antingen mens på g eller ett tecken?? Har aldrig mensvärk innan mensen ska komma. Annars inga tecken...

Svar på tråden Nu kör vi!! eller?