• Anonym (Rädd)
    Äldre 8 Oct 00:39
    4360 visningar
    6 svar
    6
    4360

    Rädd att få infektion i livmodern!

    Jag gjorde en abort förra fredagen och glömde mig i veckan, i tisdags tror jag, och jag råkade bada i badkaret. Anledningen att jag glömde av mig antagligen är att jag knappt blöder något alls. Jag kom på mig själv efter ca 5 minuter men är nu livrädd att jag ska få en infektion, hur stor är chansen tror ni att jag hunnit få en infektion på den korta tiden?

  • Svar på tråden Rädd att få infektion i livmodern!
  • Äldre 8 Oct 00:46
    #1

    Om du får en infektion så märker du det.. Luktar illa, konstig blödningar... Så inget allvarligt med att du badade!!! Du märker själv när det känns onormalt, jag lovar!e

  • Anonym (Aj.)
    Äldre 8 Oct 09:38
    #2

    Jag gick en livmoderinfektion efter min förlossning ochans för mig började det med hög feber och mer blödningar än jag haft tidigare. Sedan fick jag så ont i nedre delen av buken så att jag knappt kunde stå. Tro mig får du en infektion så märker du det. Men jag kan trösta dig med att man får hjälp mycket fort. Tog mig 30 min från inkom till akuten tills jag var inlagd och hade antibiotika dropp.

  • Äldre 8 Oct 19:06
    #3

    Det är väldigt vanligt att få en infektion, men det behöver inte vara bara för att du badar. Jag gjorde allt rätt, dvs. inget bad eller sex eller sådant man skulle undvika. Fick ändå åka in akut pga hög feber, blödde riktigt mycket och hade sjukt ont. Fick antibiotika i tablettform som jag skulle ta i 10 dagar.

  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 21:15
    #4

    I onsdags fick jag 39.2 grader i feber, dagen efter var febern borta. Har inte haft ont i nedre delen av magen heller för den delen utan ganska högt upp. Det kommer och går, det är ingen ihållande smärta. Gör inte ont när jag trycker på magen. Idag har jag varit helt smärtfri.

    Har jag fått infektion tro eller behöver det vara en ihållande smärta med feber som inte försvinner?

    Tacksam för svar.

  • Anonym (Aj.)
    Äldre 15 Oct 07:19
    #5

    Jag var uppe i över 40 graders feber dom inte ville gå ner. Hade ont i nedre delen av magen.är du nu smärtfri och feberfri så tror jag inte att det är det. Men var observant så du inte får mer ont och feber igen. Kram

  • Äldre 15 Oct 08:59
    #6

    Och jag hade infektion i livmodern efter förlossningen, med 38 graders feber och lätt molande värk i magen. Det enda som egentligen avslöjade infektionen var sen när gynekologen tryckte på livmodern via slidan. Då gjorde det ordentligt ont. Däremot försvann inga symptom förrän antibiotikan börjat verka.

Svar på tråden Rädd att få infektion i livmodern!