• Anonym (Ts)

    Ångrar abort, gör du också det?

    Som rubriken tyder, ni som ångrar er abort hur långt gången var du när du hade abort? Var det någon som tvingade dig till det eller valde du själv och ångrade sen? Jag har gjort och mår dåligt än idag, det var mitt val som gör inte skuldkänslorna bättre. Man mår så dåligt över det här asså, så ni som ångrat abort, valde ni det själva?

    Ni som inte ångrar behöver inte svara på denna tråd, det sista jag behöver är någon som mår bra av det (no hate)

  • Svar på tråden Ångrar abort, gör du också det?
  • Anonym (Svårt val -  men rätt..)

    Att uttrycka sig om en abort som man inte ångrar som något man mår "bra" av känns som en käftsmäll. Vi är säkert många som fattat det beslutet under stor vånda.. Att man inte ångrar sitt val, betyder INTE att valet var enkelt.

  • Sarasvarar

    Jag har aldrig ångrat något så mycket som att jag gjorde abort för 4 veckor sedan. Jag har fortfarande komplikationer i underlivet som gör att jag blir påmind om det varje dag. Jag var i vecka 7. Blev absolut inte tvingad, det var helt och hållet mitt val - men fel val. Min pojkvän var på min sida oavsett vad.

  • Anonym (tråkigt)

    Mycket tråkigt att ni känner att ni mår dåligt över en abort.... :(

    Jag förstår er. Övertalades att göra en abort i mina tonår, och det var mycket jobbigt och jag tänker på det än såklart, tjugo år senare... Idag anser jag att abort är fel. Det är fel emot det lilla livet... :( Mycket fel. Omänskligt.

    Jag vill inte ge skuldkänslor till kvinnorna... jag vet vilken oerhörd och fruktansvärd press de utsätts för av omgivningen, oftast av mannen som är orsaken till att fostret finns också! ;( Det är så sanslöst grymt rent ut sagt emot detta oskyldiga barn och emot kvinnan som bär detta liv inom sig...... Jag kan inte fatta att det anses normalt!! :O

    Har man haft sex som man (och kvinna) och en graviditet blir följden? Ja att döda denna lilla oskyldiga människa är då inte det "ansvarsfulla". Det är det ansvarslösa och fega och egoistiska. Och omänskliga emot det mänskliga liv man tar död på. Jag ber inte om ursäkt för att jag säger detta. Jag ska inte behöva göra det. Sanningen är som den är.

    Jag lider med er. Det är inte lätt. Men det är ingen idé att älta det nu... Vi är alla påverkade av den kultur vi lever i.... Tråkigt att ni ångrar er så snart efter... Hoppas att ni kan försona er med vad som hänt... kramar.

  • Anonym (:))

    Varför vill du må ännu sämre genom att bara önska svar från folk som ångrar det med?

    Min abort är en solskenshistoria för att behålla fostret hade förstört mitt liv, nu fick jag leva mitt liv istället för att offra det för någon annan människas skull. Så jag är jätteglad att jag gjorde det :). Skuldkänslor för vad? Fostret är inte ledset för att det inte fick utvecklas till barn. Är du överdrivet religiös kanske? Du mår dåligt helt i onödan, tycker jag.

  • Anonym (Risa)
    Anonym (:)) skrev 2016-10-08 20:58:51 följande:

    Varför vill du må ännu sämre genom att bara önska svar från folk som ångrar det med?

    Min abort är en solskenshistoria för att behålla fostret hade förstört mitt liv, nu fick jag leva mitt liv istället för att offra det för någon annan människas skull. Så jag är jätteglad att jag gjorde det :). Skuldkänslor för vad? Fostret är inte ledset för att det inte fick utvecklas till barn. Är du överdrivet religiös kanske? Du mår dåligt helt i onödan, tycker jag.


    Vad respektfullt att göra som hon avböjde.

    Jag har ångrat min abort många gånger och kan fortfarande tänka på barnet som kunde ha varit. Den skulle varit 18 år nu. Jag gjorde aborten jättetidigt. Kanske vecka 7-8.
  • Anonym (H)
    Anonym (tråkigt) skrev 2016-10-08 19:58:02 följande:

    Mycket tråkigt att ni känner att ni mår dåligt över en abort.... :(

    Jag förstår er. Övertalades att göra en abort i mina tonår, och det var mycket jobbigt och jag tänker på det än såklart, tjugo år senare... Idag anser jag att abort är fel. Det är fel emot det lilla livet... :( Mycket fel. Omänskligt.

    Jag vill inte ge skuldkänslor till kvinnorna... jag vet vilken oerhörd och fruktansvärd press de utsätts för av omgivningen, oftast av mannen som är orsaken till att fostret finns också! ;( Det är så sanslöst grymt rent ut sagt emot detta oskyldiga barn och emot kvinnan som bär detta liv inom sig...... Jag kan inte fatta att det anses normalt!! :O

    Har man haft sex som man (och kvinna) och en graviditet blir följden? Ja att döda denna lilla oskyldiga människa är då inte det "ansvarsfulla". Det är det ansvarslösa och fega och egoistiska. Och omänskliga emot det mänskliga liv man tar död på. Jag ber inte om ursäkt för att jag säger detta. Jag ska inte behöva göra det. Sanningen är som den är.

    Jag lider med er. Det är inte lätt. Men det är ingen idé att älta det nu... Vi är alla påverkade av den kultur vi lever i.... Tråkigt att ni ångrar er så snart efter... Hoppas att ni kan försona er med vad som hänt... kramar.


    Så det var ansvarslöst, fegt och egoistiskt av mig att hellre vilja må bra, leva och vara mamma till mitt barn som redan fanns än vara konstant sjuk och sedan ha en hög risk för att dö och göra mitt barn moderslös innan han ens var 2år gammal?
  • Anonym (Sol)

    Jag ångrar min abort. Tänker ofta på den och mår dåligt...

    Var 20 år och min partner 21. Jag hade hälften av högskolestudierna kvar, vi bodde i en minimal studentlägenhet och han jobbade på timme (i en stad med enorm bostadsbrist och hög arbetslöshet bland unga...).

    Jag blev gravid trots preventivmedel, och graviditeten upptäcktes i vecka 7+ (åttonde veckan alltså). Åt cerazette då och hade nästan aldrig några blödningar, så det var pga illamående som graviditeten upptäcktes.

    Vi hade inte varit tillsammans mer än ett knappt år, och min partner ville verkligen att jag skulle göra abort. Jag var så kluven. I vecka 8+ gjorde jag en kirurgisk abort. Jag förlorade fattningen TOTALT innan det var min tur, och hade jag inte redan tagit slidpiller och börjat blöda så hade jag inte gjort aborten.

    Idag har vi en underbar son och en liten dotter påväg i magen. Vi båda mår dåligt över aborten, och vi gick både tillsammans och enskilt hos en psykolog efteråt. Speciellt efter att vi fått vår son blossade sorgen upp igen - vi såg verkligen vad det var vi hade aborterat...

  • Anonym (Risa)
    Anonym (H) skrev 2016-10-09 00:11:53 följande:

    Så det var ansvarslöst, fegt och egoistiskt av mig att hellre vilja må bra, leva och vara mamma till mitt barn som redan fanns än vara konstant sjuk och sedan ha en hög risk för att dö och göra mitt barn moderslös innan han ens var 2år gammal?


    Det här var en tråd för erfarenheter som inte är som din.
  • Anonym (I)

    Ja jag ångrar min abort! Efter det har jag lärt mig att då man tvekar om man ska göra abort så ska man låta bli! Det där tvivlet finns i bästa fall med en för alltid och i sämsta fall utvecklas det till att man verkligen ångrar sig.

    Gick dessutom till en kurator på sjukhuset för att försöka bestämma mig och fick verkligen dåliga råd av henne.

  • Anonym (H)
    Anonym (Risa) skrev 2016-10-09 09:11:32 följande:

    Det här var en tråd för erfarenheter som inte är som din.


    Yes en tråd för patetiska ryggradslösa "offer" som inte kan stå för sina egna beslut.. eller vänta var de bara okej att snacka skit om dom som inte ångrar sig?
Svar på tråden Ångrar abort, gör du också det?