• Maerl74

    Jag har känslor för någon som inte är redo

    Jag är en 42-årig frånskild trebarnspappa sedan 6 månader tillbaka. Sedan augusti har jag haft kontakt med en 34-årig frånskild tvåbarnsmamma som också separerade i våras.Vi känner till varandra sedan tidigare. Problemet är att jag har fått så mycket känslor för henne och vill ta fler steg vidare men hon säger att hon inte kan just nu, att hon inte är redo att ta chansen med mig, att hon inte är riktigt där- kan inte än, att hon inte är "där" jag är. Hon jobbar mycket med sig själv på det personliga planet och har svårt att få ihop sig själv efter seperationen och den nya situationen med barnen. När vi skriver på messenger skriver hon inte så utvecklande utan kortare meddelande. Hon lägger ändå in kommentarer och uttryck ibland som visar på hennes intresse. Jag som är längre fram har väldigt svårt att hålla tillbaka min kontakt och mina känslor för henne. Hon tycker om när jag bekräftar henne och att ha kontakt med mig och jag gör henne glad men hon kan inte visa samma sak tillbaka. Hon är inte öppen för det ännu. Samtidigt är jag orolig för att jag kan upplevas för" på" ibland och att det drar henne längre ifrån mig men det har hon inte utryckt. Hon gillar det vi har men kan just nu i hennes läge inte utveckla relationen längre.

    Vi har setts ett par gånger och då flyter allt på som det ska och vi har trevligt. Senaste gången blev det inte bara kram utan hon tog också intiativ till några pussar när jag skulle gå.

    Hur ska jag göra? Finns det hopp här eller ska jag släppa intresset?vill inte det men vill ju inte heller bli knäckt senare för att jag kärat ner mig i henne för att det inte blev vi. Jag säger till henne att jag lever på hoppet på längre sikt. Att vår chans kommer längre fram och att vi använder tiden till att lära känna varandra bättre.

    Jag har inte bråttom och respekterar hennes situation men vet inte om jag gör rätt. Vänner är vi redan men jag vill ju mer.

    Skulle bli glad om någon vill reflektera över mitt dilemma.

  • Svar på tråden Jag har känslor för någon som inte är redo
  • glutten

    Håller med ovanstående, du har för bråttom. Det är knappt ett halvår sen ni båda separerade? Otroligt sunt av henne att inte vilja kasta sig in i något nytt. Ta det lugnt!

  • Anonym (Mannen svarade)

    Du kan aldrig forcera en kvinna. Nonchalans är det bästa vapnet. Låta henne höra av sig.

  • Anonym (ta det lugnt)

    ni har båda skilt er för ganska kort tid sedan. Många kastar sig ut i saker alldeles för snabbt. Jag tycker hon verkar vara den kloka i detta. Om du "tjatar" på henne kommer hon försvinna. 

  • Maerl74

    Tack för era svar! De är entydiga. Jag har helt enkelt för bråttom och det finns ingen anledning till det eftersom det gått så kort tid. Risken är ju som jag själv är medveten om att jag stöter bort henne och sen är det kört. Jag skall försöka hålla låg profil och invänta hennes intiativ. Det är bara så svårt när man har fått känslor för någon.

  • Anonym (Skild 38)

    När jag och min dåvarande man skildes så fick jag kontakt med en kille ca 2 månader efter skilsmässan. När det gått 3 månader hade han tjatat sig till att vi skulle träffas men jag var som tjejen du beskriver, jag var inte alls redo för någonting och ville absolut inte slänga mig in i något nytt så snabbt efter skilsmässan. Efter ett par veckor så började han ställa krav och jag bad honom låta bli, bad honom ge mig tid för jag var inte alls redo att ge mig in i något seriöst. Han backade lite grann men var ändå ganska påstridig och det slutade med att jag backade ur det hela. Så mitt råd är ge henne tid, finns där för henne, stötta henne, lyssna på henne, gör roliga saker ihop så kommer eran tid tillsammans att komma. Alla är olika och behöver olika tid på sig att "sörja" och "finna sig själv" efter en separation. Det är bara bra om man går sakta fram och verkligen får känna efter vad man vill och vad man känner innan man ger sig in i något nytt! 

Svar på tråden Jag har känslor för någon som inte är redo