• Joo3221414

    Gravidkläder för -30 grader?

    Hej!

    Magen har nu börjat växa och snart kommer inte min vanliga dunjacka att passa. Var jag bor är det ofta -25 grader och i sällsynta fall -40 under vintern (senast i januari = omänskligt kallt) Så det är viktigt att ha rejäla vinterkläder.

    Jag har en fjällräven som är just lite för stor så den kommer säkert funka i någon månad till, men jag måste nog köpa en speciell gravidjacka ändå. Så har ni nå tips på rejäla vinterjackor för gravida? Samt var i h*vete köper man gravidtäckbyxor? Hittar ingenstanns!!

    Och vad ska man ha för ytterkläder åt bebis som föds i mars (kring -10 till -20 grader då)?

  • Svar på tråden Gravidkläder för -30 grader?
  • Fia 28

    Mamalicious har tydligen värmebyxor för gravida. Tjocka jackor hittar du på flera ställen, esprit, HM, zalando etc. 

  • Espresso

    Hej. Jag bor i Luleå och väntar också barn i mars, första barnet. Jag har köpt en begagnad gravidjacka som jag tänkte komplettera med en rejäl fleecetröja. Hoppas att det ska ha hunnit bli lite mildare i mars men en skön åkpåse till vagnen är nog bra tänker jag. Och fårskinn i botten som isolering.

    Men täckbyxor är jag med på jakt efter. Klarar mig inte utan. Just nu har jag ett par större med knapp och gylf där jag tänkte köpa hängslen att ha till när jag inte kan knäppa längre. Men vill helst ha ett par gravidmodell ;)

  • Loppan84

    VEt inte om Bergans finns i Sverige men ser finns på norska sportamore iaf så finns kanske på svenska också? Här i Norge använder många det iaf, bott i Nord Norge länge men inte varit höggravid där men de jag kände som var det köpte både ull-underkläder och dunjackor därifrån.

Svar på tråden Gravidkläder för -30 grader?