• Sofiatn

    Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

    Hej!

    Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

    Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

    Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

    Kram

  • Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide

    Hej, nu kanske inte du vill att jag ska svara i tråden då jag redan har två barn men jag har otillräckliga ägg så jag har enbart blivit gravid med pergotime tidigare. Nu vill vi ha en tredje och har fått letrozole utskrivet då pergotime ska försvinna. Tog tabletterna dag 3 och fem dagar framåt. Imorgon ska jag på ultraljudet och kolla äggblåsorna. Följs gärna åt om du vill men vill du hellre prata med någon som inte har barn så förstår jag det.

  • Sofiatn

    Hej! Jag följs gärna åt oavsett om du har barn eller inte, vi äter ju samma tabletter och ska gå igenom samma sak :)

    Håller verkligen tummarna för ditt ultraljud! Själv började jag med provera idag då det dröjer några dagar innan jag får ta letrozol, men mina förhoppningar är verkligen stora! Man vill så gärna få resultat någon gång!

    Har det tagit sig relativt snabbt när du ätit pergotime tidigare?

  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-10-12 13:14:12 följande:

    Hej! Jag följs gärna åt oavsett om du har barn eller inte, vi äter ju samma tabletter och ska gå igenom samma sak :)

    Håller verkligen tummarna för ditt ultraljud! Själv började jag med provera idag då det dröjer några dagar innan jag får ta letrozol, men mina förhoppningar är verkligen stora! Man vill så gärna få resultat någon gång!

    Har det tagit sig relativt snabbt när du ätit pergotime tidigare?


    När får du då börja med letrozol?

    Första gången jag blev gravid vet inte vilken omgång prövade massor med hälsokost innan pergo och jag tappade räkningen :-/ Andra gången blev jag gravid omgång 2 med enkeldos och tredje gången jag blev gravid var på omgång 5 med enkeldos, den graviditeten slutade tyvärr i missfall förra året Nu har vi försökt med syskon i över ett och ett halvt år.

    Har inte haft några biverkningar förresten av letrozol så det är skönt
  • Sofiatn
    Orkide skrev 2016-10-12 19:37:44 följande:

    När får du då börja med letrozol?

    Första gången jag blev gravid vet inte vilken omgång prövade massor med hälsokost innan pergo och jag tappade räkningen :-/ Andra gången blev jag gravid omgång 2 med enkeldos och tredje gången jag blev gravid var på omgång 5 med enkeldos, den graviditeten slutade tyvärr i missfall förra året Nu har vi försökt med syskon i över ett och ett halvt år.

    Har inte haft några biverkningar förresten av letrozol så det är skönt


    Då håller vi tummarna att det tar sig denna månad!! Jag ska ta provera nu i 9 dagar till, sedan blir det väl letrozol ca 3 dagar efler det om mensen kommer som den ska. Men det brukar vara som en klocka och komma samma dag jag slutat med provera.

    Hoppas verkligen att det finns några fina äggblåsor imorgon på ditt vul! :) du får skriva efter det och berätta!
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-10-12 20:05:20 följande:
    Då håller vi tummarna att det tar sig denna månad!! Jag ska ta provera nu i 9 dagar till, sedan blir det väl letrozol ca 3 dagar efler det om mensen kommer som den ska. Men det brukar vara som en klocka och komma samma dag jag slutat med provera.

    Hoppas verkligen att det finns några fina äggblåsor imorgon på ditt vul! :) du får skriva efter det och berätta!
    Nu är jag på väg från läkaren. Jag hade en jättefin blåsa på 2,8. Jag fick spruta utskrivet att ta ikväll men det känns konstigt att ta det är bara på dag 11? Jag brukar ju ägglossa själv på dag 14-16. Nu får jag lite ångest för tänk om jag tar sprutan när blåsan hade kunnat växa till sig lite mer!? (Förvirrad).
  • Sofiatn
    Orkide skrev 2016-10-13 14:04:56 följande:

    Nu är jag på väg från läkaren. Jag hade en jättefin blåsa på 2,8. Jag fick spruta utskrivet att ta ikväll men det känns konstigt att ta det är bara på dag 11? Jag brukar ju ägglossa själv på dag 14-16. Nu får jag lite ångest för tänk om jag tar sprutan när blåsan hade kunnat växa till sig lite mer!? (Förvirrad).


    Men gud vad härligt med det beskedet!! Förstår att du känner dig lite förvirrad eftersom det är så tidigt. Men rekommenderar dem det så får man bara lita på det, de kan ju sin sak. Kör på! Tänk så fantastiskt om det skulle komma ett plus inom någon vecka :)
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-10-13 19:08:45 följande:
    Men gud vad härligt med det beskedet!! Förstår att du känner dig lite förvirrad eftersom det är så tidigt. Men rekommenderar dem det så får man bara lita på det, de kan ju sin sak. Kör på! Tänk så fantastiskt om det skulle komma ett plus inom någon vecka :)
    Tack! Jag tog sprutan nu på kvällen i alla fall Så får vi se hur det går.
  • Orkide

    Vad gör provers förresten? Igår men tänkte på det mu eftersom du tagit det i fem månader

  • Sofiatn
    Orkide skrev 2016-10-13 21:52:09 följande:

    Vad gör provers förresten? Igår men tänkte på det mu eftersom du tagit det i fem månader


    Jag har utebliven ägglossning och likaså utebliven mens. Har under detta år enbart fått en egen mens så min gynläkare tyckte att vi skulle börja med att sätta igång en normal cykel. Därav fick jag provera som gör att man får mens. Men eftersom att ingen ägglossning ägt rum under denna tid så vill man ju vidare med något, så nu fick jag utskrivet letrozol till att börja med. Och det skulle vi köra på i ungefär 6 månader. Jag kan inte beskriva hur mycket jag hoppas att det fungerar, jag vill inte att det ska behöva gå till IVF. :/

    Vad heter sprutan du tog igår?
  • Orkide
    Sofiatn skrev 2016-10-14 09:43:16 följande:
    Jag har utebliven ägglossning och likaså utebliven mens. Har under detta år enbart fått en egen mens så min gynläkare tyckte att vi skulle börja med att sätta igång en normal cykel. Därav fick jag provera som gör att man får mens. Men eftersom att ingen ägglossning ägt rum under denna tid så vill man ju vidare med något, så nu fick jag utskrivet letrozol till att börja med. Och det skulle vi köra på i ungefär 6 månader. Jag kan inte beskriva hur mycket jag hoppas att det fungerar, jag vill inte att det ska behöva gå till IVF. :/

    Vad heter sprutan du tog igår?
    Håller alla tummar jag har för din skull. Hoppas det här är en medicin som ger bra resultat. Sprutan jag fick var ovitrelle. Vet du vilken spruta du får eller det kanske bara finns denna..
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera