• Orkide

    Letrozole + spruta

    Hej,

    Försöket med syskon här och har tidigare blivit gravid med pergotime utan spruta jag har ägglossat själv.
    Men nu provar jag letrozol och läkaren skrev ut en spruta till mig som jag ska ta ikväll. Är bara på cykeldag 11 och känns konstigt att inte bara låta äggblåsan växa till sig och släppa själv? Eller?

  • Svar på tråden Letrozole + spruta
  • Jag är bara jag

    Äl-spruta antar jag du menar. Låter tidigt med dag 11, men är äggblåsan tillräckligt stor så var det väl dags. Den får ägget att mogna det allra sista och även slemhinnan att bli bra förutom att man garanteras äl så det är därför du får den.

  • Grejsan

    Håller också på med syskonförsök och har tagit Letrozole, sprutan har jag redan hemma och imorgon ska jag på ultraljud är då också på dag 11 får se om det även blir så för mig????

  • Orkide
    Jag är bara jag skrev 2016-10-13 18:55:26 följande:

    Äl-spruta antar jag du menar. Låter tidigt med dag 11, men är äggblåsan tillräckligt stor så var det väl dags. Den får ägget att mogna det allra sista och även slemhinnan att bli bra förutom att man garanteras äl så det är därför du får den.


    Okej. Ja den var på 2,8 får helt enkelt lita på läkaren. Tog äl-sprutan nu på kvällen i alla fall.
  • Orkide
    Grejsan skrev 2016-10-13 21:23:30 följande:

    Håller också på med syskonförsök och har tagit Letrozole, sprutan har jag redan hemma och imorgon ska jag på ultraljud är då också på dag 11 får se om det även blir så för mig????


    Spännande. Du får berätta hur det gick imorgon. Jag tog sprutan nu på kvällen så får vi väl hålla tummarna
  • Orkide
    Grejsan skrev 2016-10-14 11:18:30 följande:

    Jag skulle ta sprutan på måndag och ska ha återföring den 24/10:)


    Hur stor var din största äggblåsa?
  • Grejsan

    Den var 16mm så det skulle växa till sig under helgen. Man är ju helt i deras händer så får hoppas att de vet vad de gör:)

  • Orkide
    Grejsan skrev 2016-10-14 19:49:20 följande:

    Den var 16mm så det skulle växa till sig under helgen. Man är ju helt i deras händer så får hoppas att de vet vad de gör:)


    Ja verkligen. Inte lätt att förstå sig på denna världen. Läste att man kan testa falskt positivt i upp till tio dagar på graviditetstest efter sprutan så nu får man verkligen hålla sig så man inte tror sig vara gravid o sen få mens :-/
Svar på tråden Letrozole + spruta