• Angeleyez

    Pergotime och nytt försök!

    Hejsan.
    Jag fick en pergobebis 2011 och nu iår var det dags för syskonförsök till min son.
    I April plussade jag (med hjälp av pergotime) och vi var överlyckliga. Men tyvärr slutade det med ett sent avbryt då RUL visade svåra missbildningar som innebar att fostret inte var livsdugligt. Jag genomförde mitt sena avbryt 4/9 och känner enorm saknad av bebisen i min mage. Men även om jag sörjer honom är jag inte beredd att ge upp drömmen på ett till barn så vi har beslutat oss att försöka igen.

    Typiskt nu skall ju Pergotime fasas ut så kände paniken lätt steg. Fick en tid till gyn och fick utskrivet vad som blir den sista dosen innan pergotime försvinner.

    Igår kom min efterlängtade första mens. Så vi skall börja inta pergotime nu för vår dröm.

    Finns det fler som avslutat graviditeten/fått missfall men skall försöka igen? (Låter konstigt när man säger gjort abort och ska försöka på en ny :/ ) Eller några som börjar med Pergotime kanske som vill följas åt.

     

     

  • Svar på tråden Pergotime och nytt försök!
  • lillskrutten

    Hej!

    Beklagar det ni fått lov att gå igenom. Hoppas på en bättre utgång nästa gång.

    Vi har försökt få barn i två år. Visade sig efter utredning att jag inte har äl. Så fick börja med pergotime och kroppen reagerade direkt. På tredje kuren blev vi gravida med tvillingar. Tyvärr blev det missfall med båda, en i v 6 och en i V8.

    Nu har jag just haft första mensen efter MF så vid nästa mens ska vi börja igen.

    Ska skynda att hämta ut de pergotime vi har kvar på recept innan de utgår.

  • Angeleyez
    lillskrutten skrev 2016-10-18 12:19:36 följande:

    Hej!

    Beklagar det ni fått lov att gå igenom. Hoppas på en bättre utgång nästa gång.

    Vi har försökt få barn i två år. Visade sig efter utredning att jag inte har äl. Så fick börja med pergotime och kroppen reagerade direkt. På tredje kuren blev vi gravida med tvillingar. Tyvärr blev det missfall med båda, en i v 6 och en i V8.

    Nu har jag just haft första mensen efter MF så vid nästa mens ska vi börja igen.

    Ska skynda att hämta ut de pergotime vi har kvar på recept innan de utgår.


    Tack detsamma.
    Kul att Pergotime funkade för dig också men tragiskt att det blev en dubbelförlust.
    Jag ville ju absolut ha mina pergotime eftersom jag vet att min kropp funkat med dom så ville helst inte byta medicin. Men som tur är hann jag med ett nytt recept och ska precis börja igen. Men oron finns där om man kommer gå igenom liknande igen.  Och hur mottaglig kroppen är igen efter det som hänt.

  • lillskrutten

    Ja det var mycket känslor, hopp och förtvivlan under ett par månader då vi fick veta att det va två, sen va en avslutad och på nästa kontroll hade även det andra hjärtat slutat så.

    Det jag kan glädjas åt är just att nu vet vi att jag kan bli gravid. Och även att vi erbjuds tidiga kontroller och har en fantastisk läkare som anser att det är vår rättighet att hellre komma på ett ul extra.

    Jag har haft dubbel äl med alla tre kurer så vill heller inte byta. Får inte äl utan tabletterna.

    Känner du att du är redo att köra pergotime nu direkt?

    Jag har haft min första mens efter missfallen men ska vänta och köra på den i november.

    Kroppen klarar mycket och sålänge du vet att hormonerna är borta efter graviditeten och du är psykiskt redo så är jag övertygad om att du kommer bli gravid igen och det är klart risker alltid finns. Men bara för att det blev så en gång betyder inte att nästa ska gå dåligt.

    Jag frågade min läkare direkt efter andra missfallet konstaterades hur jag ska kunna bli glad vid nästa plus. Att det skjuts fram då det inte gick bra fast vi fick se barnen på skärmen. Det kommer inte räcka som bevis för mig. Då fick jag ett bra svar att orolig för sina barn är man alltid. Först i magen, sen vid förlossning och sen under alla faser som ska gås igenom sen.

    Det är ett normalläge för en förälder helt enkelt, man kam aldrig slappna av o luta sig tillbaka.

Svar på tråden Pergotime och nytt försök!