• Äldre 14 Oct 20:00
    3461 visningar
    5 svar
    5
    3461

    Ägglossning eller ej??

    Hej tänkte höra med er hur troligt det är att man inte har ägglossning trots att tempmetoden har funkat och regelbunden mens??

    När jag kollat med ägglossningstest så ger dom utslag omkring tidpunkten jag ska ha ägglossning men dock inte fullt utslag.

    Jag har PCOS och dom typiska symptomen förutom att jag då fått regelbunden mens på senare år.

    Någon mer som har det såhär men ändå inte ägglossar och har kollat upp det??

  • Svar på tråden Ägglossning eller ej??
  • Anonym (Smile­)
    Äldre 28 Oct 14:34
    #1

    Jag har samma bekymmer, men antagligen från mina förhöjda prolaktinvärden. Jag får utslag på ÄL-stickor, men sen kommer mensen 5 dagar senare. En lutealfas på 5 dagar känns inte rimlig, så jag tror att jag inte har någon ägglossning(även fast ÄL-test och tempmätningar säger detta). Ringde min gyn igår och fick tid då jag tror att nästa ägglossning kommer vara (svårt med en cykel på mellan 22-60 dagar Drömmer), då ska hon göra VUL. Så ring din gyn och be om hjälp att kolla upp detta!

  • Äldre 28 Oct 16:10
    #2

    Jag har också PCO, har relativt regelbunden mens, ofta mellan 32-36 dagar men kan plötsligt få betydligt längre emellan. Innan jag visste om min PCO försökte jag med ÄL-test och fick alltid utslag men aldrig fullt utslag. Det är något med att vi har ständigt höga nivåer av det ämne som en testar.. Då jag försöker bli gravid får jag nu därför äta Pergotime för att få ÄL.

  • Äldre 3 Nov 11:14
    #3

    Ja jag får nog också ringa och kolla upp detta. Tråkigt om man inte ens kan lita på tempmetoden. Jag som trodde de var relativt säkert.

    Nysig: jag har hört det om att vi med pcos har ständigt höga nivåer men mina ägglossningstest ger bara utslag kring den tid jag ska ha ägglossning sen är det blankt igen. Därför har jag trott att det funkar men nu vet jag inte längre. Får ju som sagt aldrig fullt utslag.

    Får nog bli pergotime här med ????

  • Äldre 12 Nov 11:53
    #4
    AM85 skrev 2016-11-03 11:14:09 följande:

    Ja jag får nog också ringa och kolla upp detta. Tråkigt om man inte ens kan lita på tempmetoden. Jag som trodde de var relativt säkert.

    Nysig: jag har hört det om att vi med pcos har ständigt höga nivåer men mina ägglossningstest ger bara utslag kring den tid jag ska ha ägglossning sen är det blankt igen. Därför har jag trott att det funkar men nu vet jag inte längre. Får ju som sagt aldrig fullt utslag.

    Får nog bli pergotime här med ????


    Jag har samma problematik. Ibland kan det skifta 3-4 dagar men ofta, som den här månaden kom mensen som klockan om jag kollar på när ägglossningsstickan gav utslag. Men ingen bebis blir det i magen. Jag har dock bara testat CB digitala variant och den ger ju fullt utslag eller inget utslag. Enligt instruktionerna ska man dock få en "glad gubbe" i två dagar men jag får bara i en så jag vet inte, kanske det tyder på, som ni säger, att det inte är fullt utslag.

    Ska på utredning nästa månad. Ring till gyn och hör, Det är bättre att få hjälp tidigt tycker jag än att bli mer och mer frustrerad för varje månad :)
  • Äldre 3 Dec 12:19
    #5

    Hej Finlandssvensk :)

    Jag har aldrig testat dom digitala testen men de kanske man borde göra.

    Jag har ringt gyn nu och får antagligen en utredning i januari så det känns ju skönt. Verkar ju som att ägglossningen utebli trots relativt bra tecken på att den skulle inträffa men då vet man att de tyvärr inte går att lita på hehe.

    Lycka till :)

Svar på tråden Ägglossning eller ej??