• Äldre 15 Oct 17:27
    5326 visningar
    9 svar
    9
    5326

    Extrem huvudvärk + gravid! Någon annan??

    Jag vet inte om jag la detta inlägg i rätt underkategori men hoppas på att få lite svar ändå.

    Jag är i vecka 12 (11+3) och sedan en tid tillbaks har jag en sån fruktansvärd huvudvärk! värken sitter liksom precis bakom pannan och känns nästan som migrän. Alvedon hjälper lite men absolut inte mycket! Äter järntabletter och dricker massa vatten så kan ju omöjligt bero på det.

    Någon annan gravid som känner igen sig?

  • Svar på tråden Extrem huvudvärk + gravid! Någon annan??
  • Äldre 15 Oct 20:00
    #1

    Graviditet kan göra de mest konstiga saker med kroppen... Men jag skulle ändå kolla blodtrycket om jag vore du.

  • Äldre 15 Oct 20:21
    #2

    Hade väldigt mycket huvudvärk i starten. Kommer inte ihåg i vilka veckor eller exakt när det slutade men skulle tippa att det varade ett par tre veckor. Det var hemskt och jag hsr aldrig huvudvärk annars så hängde tydligt ihop med graviditeten.

  • PoL
    Äldre 15 Oct 20:38
    #3

    Man kan få grym huvudvärk av järnbrist - jag hade kollat hb för säkerhets skull, för även om du äter järntabletter är det ingen garanti att det räcker lr att kroppen tar upp det för just dig.

  • Äldre 15 Oct 22:51
    #4

    Gå till vårdcentralen och hör med dem. Jag hade fruktansvärd huvudvärk vid min förra graviditet. Den satt precis bakom pannan, precis som din. Fick göra alla möjliga sorters tester för att utesluta både det ena och det andra men till slut kom läkaren fram till att det var svullna slemhinnor vid bihålorna som ställde till det. Fick Rinexin utskrivet och huvudvärken försvann i princip med det samma.

  • Äldre 16 Oct 07:47
    #5

    Kan ju vara migrän faktiskt. Hade jag varje dag mellan v.9 och 25. Finns medicin man får ta.

  • Äldre 21 Oct 14:09
    #6

    Tack för era svar allihop! 


    Jag fick träffa en läkare hos min bm somsa att det förmodligen är spänningshuvudvärk jag har. Nu har den gått ner lite då jag har ätit järntabletterna lite längre.
    Kunde även höja dosen alvedon, vilket känns tryggt om det skulle komma tillbaks :) 

    Skulle även försöka ta kontakt med en sjukgymnast som kan hjälpa mig att lätta på spänningarna för att se om det hjälper.

  • PoL
    Äldre 21 Oct 20:54
    #7
    amandawic skrev 2016-10-21 14:09:46 följande:

    Tack för era svar allihop! 


    Jag fick träffa en läkare hos min bm somsa att det förmodligen är spänningshuvudvärk jag har. Nu har den gått ner lite då jag har ätit järntabletterna lite längre.
    Kunde även höja dosen alvedon, vilket känns tryggt om det skulle komma tillbaks :) 

    Skulle även försöka ta kontakt med en sjukgymnast som kan hjälpa mig att lätta på spänningarna för att se om det hjälper.


    Vad bra! Och vad trevligt att höra hur det gått för dig!
  • Äldre 22 Oct 08:17
    #8

    Har haft precis samma, är i vecka 6 och precis när jag plussade kom huvudvärken, den höll i en vecka och var konstant. Hade en kväll jag slapp. Jag har samma huvudvärk annars också i perioder men kan då ta Alvedon och ibumetin men inte nu när jag är gravid. Började äta järntabletter när vi började försöka då jag hade nästintillite blodbrist undrar förra grav så BM tyckte jag skulle börja redan innan. Min har vart i ena sidan typ bakom ögat (haft i 10 år gjort magnetröntgen m.m men allt är normalt), kunde inte ensomna böja mig för när jag ställde mig upp smällde det till! Nu efter en vecka har de blivit lindrigare men har också haft nästäppa sen samma dag jag plussade!

  • Äldre 20 Nov 00:24
    #9

    Har haft samma. Extremt ont i huvudet i flera veckor som läkaren trodde berodde på spänningshuvudvärk.

Svar på tråden Extrem huvudvärk + gravid! Någon annan??