• Anonym (Kvinna 30)

    Saknar närhet så otroligt mycket

    Hej! Ja som rubriken lyder... Kan inte sluta tänka på detta. saknar närhet så otroligt mycket.

    Hur som singel, dessutom singel i flera år, får man närhet? Jag har totalt tappat förmågan att kunna flörta eller hitta någon då jag inte gjort detta på så många år. Jag vet inte ens hur man gör längre! haha

    I närhet av killar blir jag superblyg! Står och rodnad och nästan stammar och får panik. En kille stannade upp och log mot mig för inte så länge sen , blev helt knallröd och tittade bort och fumlade med min väska och han såg så besviken ut och gick därifrån.

    Saknar den där intima och underbara närheten till en annan människa!

    Kan man bli deprimerad av för lite närhet? Känns som att det enda som existerar i mina tankar är längtan efter närhet romantik och sex. Bara känna och ta på någon annans kropp och höra den andas tungt <3

    på sexsidor verkar folk mest leta rått hårt sex eller om de har speciella fetischer de vill utöva medans jag bara längtar efter mjukt och låååångt, gärna flera timmar! Krogen är inte min grej, ha sex med någon på fyllan som luktar sprit är inte lockande alls.

    Ville bara klaga av mig :D

  • Svar på tråden Saknar närhet så otroligt mycket
  • Anonym (Kvinna 20+)

    Ditt inlägg stämmer så väl in på mig också, jag förstår dig! Har inte något bra råd tyvärr... Kram på dig! <3

  • Anonym (Kvinna 30)

    Hur går man tillväga då?
    Kan ju inte bara börja flörta med någon på ica.. .. eller kan man? Hur gör man? vill inte verka störande haha 

    Näe vad svårt det ska vara då! Det var så lätt när man var yngre , man var så öppen då och så social !! Jag är fortfarande öppen men man vågar inte vara det längre för att det ses inte som socialt acceptabelt i den här åldern. Man ska sköta sitt och låta andra sköta sitt.. inte störa i onödan.. 

     Skulle man börja gå fram och prata med någon så ses man väl som att man inte kan de sociala koderna? :D Eller kanske är jag som bör ändra mitt tankesätt

  • MrxHepp

    Hej, tror inte du skall krångla till det för mycket och tänka för mycket. Men som sagt lättare sagt än gjort.

    Börjar med vad som helst och börja prata lite. Enbart blickar visar något, men man måste gå vidare, samt helt enkelt komma fram till något enkelt efter att man börjat prata, kanske till och med våga fråga efter några tröffas på ICA att man kanske skall ta en fika?

  • Anonym (Man 44)
    Anonym (Kvinna 30) skrev 2016-10-16 17:30:55 följande:

    Hej! Ja som rubriken lyder... Kan inte sluta tänka på detta. saknar närhet så otroligt mycket.

    Hur som singel, dessutom singel i flera år, får man närhet? Jag har totalt tappat förmågan att kunna flörta eller hitta någon då jag inte gjort detta på så många år. Jag vet inte ens hur man gör längre! haha

    I närhet av killar blir jag superblyg! Står och rodnad och nästan stammar och får panik. En kille stannade upp och log mot mig för inte så länge sen , blev helt knallröd och tittade bort och fumlade med min väska och han såg så besviken ut och gick därifrån.

    Saknar den där intima och underbara närheten till en annan människa!

    Kan man bli deprimerad av för lite närhet? Känns som att det enda som existerar i mina tankar är längtan efter närhet romantik och sex. Bara känna och ta på någon annans kropp och höra den andas tungt <3

    på sexsidor verkar folk mest leta rått hårt sex eller om de har speciella fetischer de vill utöva medans jag bara längtar efter mjukt och låååångt, gärna flera timmar! Krogen är inte min grej, ha sex med någon på fyllan som luktar sprit är inte lockande alls.

    Ville bara klaga av mig :D


    Jag tror att jag känner igen mig i det du beskrivit. Är själv singel ett tag nu och det är ju jättejobbigt ibland. Man saknar ju att vara nära en person ( tjej i mitt fall) och bara prata och lyssna på varandra, krama eller göra nåt kul...det är bara bonus om det leder till sex tycker jag. 
  • Anonym (Kvinna 30)
    MrxHepp skrev 2016-10-16 20:05:36 följande:

    Hej, tror inte du skall krångla till det för mycket och tänka för mycket. Men som sagt lättare sagt än gjort.

    Börjar med vad som helst och börja prata lite. Enbart blickar visar något, men man måste gå vidare, samt helt enkelt komma fram till något enkelt efter att man börjat prata, kanske till och med våga fråga efter några tröffas på ICA att man kanske skall ta en fika?


    Ja jag krånglar nog till det lite för mycket !  :)
    Kanske övertänker och är rädd för att jag ska bli nobbad..

    Jag har ifallafall försökt kolla på män när jag åker buss, på stan , i affärer osv bara för att se om det ens går att få ögonkontakt men alla tittar ju bara på tex varorna eller ner på mobilen .  Får ställa mig o flaxa med armarna : P

    Tänkte försöka mig på internet , men som sagt så är det svårt för jag vet inte vart man kan skriva . Ska man lägga in en annons? Vad ska man skriva? Risken är väl att det är väldigt obehagliga eller farliga människor som svarar om det tex är en sexkontaktsida.. ? Känns lite farligt att som tjej söka sånt..

     är ju dessutom mest närheten jag saknar.. mycket gos, massage , prat osv ( även sex men inte enbart)  inte bara träffas för in och ut sex och sen hejdå. 

     
  • Arenaman
    Anonym (Kvinna 30) skrev 2016-10-16 20:00:41 följande:
    Hur går man tillväga då?
    Kan ju inte bara börja flörta med någon på ica.. .. eller kan man? Hur gör man? vill inte verka störande haha 

    Näe vad svårt det ska vara då! Det var så lätt när man var yngre , man var så öppen då och så social !! Jag är fortfarande öppen men man vågar inte vara det längre för att det ses inte som socialt acceptabelt i den här åldern. Man ska sköta sitt och låta andra sköta sitt.. inte störa i onödan.. 

     Skulle man börja gå fram och prata med någon så ses man väl som att man inte kan de sociala koderna? :D Eller kanske är jag som bör ändra mitt tankesätt

    Det finns inget att skämmas för här. Det är viktigt att få närhet. Jag skulle rekommendera dig att börja leta på vanliga dejtingsidor.

  • MrxHepp

    Hej, tror inte du skall krångla till det för mycket och tänka för mycket. Men som sagt lättare sagt än gjort.

    Börjar med vad som helst och börja prata lite. Enbart blickar visar en hel del, men man måste gå vidare, helt enkelt komma fram till något enkelt att börja prata om, kanske till och med våga fråga efter några träffar på tex ICA, att man kanske skall ta en fika?

Svar på tråden Saknar närhet så otroligt mycket