• Anonym (osäker)

    Vill han ha en relation med mig eller inte?

    Dejtat en man ett tag som jag vill bli tillsammans med mer seriöst. Jag misstänker att han har fler bollar i luften då det komemr sms i tid och otid (sett att det kommer från kvinnonamn som jag inte känner) samt att han fortfarane har sitt tinder-konto aktivt, och han inte riktigt ger mig någon "Vi-känsla".  När jag tog upp det i dskussion i veckan och frågade honom vad det innebar så gav jag några exempel, skulle han kunna lägga upp en bild på oss två på facebook varpå han snabbt svarade nej för att att sen ändra sig med en motfråga likt "vadå skulle du det"? (Vi har varandra inte på fb kan tilläggas). Javisst sa jag varför inte, ja jag med säger han då men det låter ju inte naturligt efteråt tycker jag.

    Sen sms vi på kvällen och jag skrev att om han inte är redo för en relation med mig så får han säga det nu. Då skriver han att vi ju redan har en relation, men att han inte vill ha något seriöst. Men det betyder inte att han kommer dejta eller ligga med någon annan.


    Nämnde det i morse att antingen är man väl seriös och har en relation eller så är man väl inte tillsammans alls? Han menade att seriös betyder att man blandar in familj och föräldrar.


    Vet varken ut eller in nu. Ska jag lämna eller ha en "oseriös" relation där man inte ligger med andra? Känns inte alls som något att bygga på.

    Vad säger ni män/kvinnor där ute? Är det bara bullshit alltihopa? Vi känner varandra i flera år och har varit ett par (eller dejtat i över ett år nu) Jag vill att vi går ett steg längre och att man känner att det är "vi". Den där "vi-känslan" har jag inte. Han lägger aldrig armen om mig t.ex håller aldrig min hand, ger mig ingen puss ute. Dvs det känns som om vi går omkring som vänner ute. Det kanske är bagateller men "vi-känslan" behöver jag för att vilja gå vidare men blev ledsen av "jag vill inte ha något seriöst men det betyder inte att jag träffar andra". Vill han ha dörren öppen med sin tinder och flirta på i smyg samtidigt som han har mig?


    Ska jag gå vidare? Känner mig nere och börjar tycka det är bortkastad tid. Samtidigt som jag trivs med honom han vill resa med mig han visar att han tycker om mig. Men tycka om...räcker det? :(

  • Svar på tråden Vill han ha en relation med mig eller inte?
  • Anonym (t)

    en "smooth talker"
    du ska gå på din magkänsla här och på hans beteende. Ord kan alla slänga ur sig, han vill inte vad du vill, men han säger "lite lagom" så att du ska hänga kvar

  • Anonym (osäker)
    Anonym (t) skrev 2016-10-18 16:16:32 följande:

    en "smooth talker"
    du ska gå på din magkänsla här och på hans beteende. Ord kan alla slänga ur sig, han vill inte vad du vill, men han säger "lite lagom" så att du ska hänga kvar


    Ja exakt så är det! "Lite lagom" jag vet varken ut eller in! Så att jag inte släpper helt! Vad sjutton ska jag göra!? :(
  • Anonym (Kille)

    Om ni dejtat i ett åt och han fortfarande har Tinder osv så verkar det mest som att han vill ha en kk liknande relation med dig tills han träffar nån han vill vara seriös med (som han själv sa). Känns ju onekligen som att han försöker hålla dörren öppen genom att inte ha bilder på er på FB. Antar även att det står singel på hans FB status?

    Jag tycker det är läge att gå vidare, ställa krav på att göra relationen mer seriös.

  • Anonym (osäker)
    Anonym (Kille) skrev 2016-10-18 16:36:52 följande:

    Om ni dejtat i ett åt och han fortfarande har Tinder osv så verkar det mest som att han vill ha en kk liknande relation med dig tills han träffar nån han vill vara seriös med (som han själv sa). Känns ju onekligen som att han försöker hålla dörren öppen genom att inte ha bilder på er på FB. Antar även att det står singel på hans FB status?

    Jag tycker det är läge att gå vidare, ställa krav på att göra relationen mer seriös.


    Vi har dejtat i två år räknade jag ut nu :( det är förnedrande att ställa mer krav jag har sagt i en månad nu att jag vill ha en relation och han svarar nästan hela tiden på samma vis "vi har ju det jag dejtar ingen annan". Vet inte vad det står på hans fb vi är inte vänner där och inte på instagram heller vilket han verkar nöjd med. Han tog föresten bort mig från instagram i våras då jag "la mig i" för mycket vilka tjejerna var som dök upp....:(
  • Lillya

    Gå vidare. Börja dejta andra. Den där "vi känslan" du är ute efter kommer du aldrig få med den här killen.

  • Anonym (Gå vidare snälla!)

    Det är nog solklart  bevis att du kommer aldrig få av honom din "vi-känsla" som du är ute efter. Grabben har ju flera andra tjejer samtidig han dejtar dig och  bara leker med dig under alla åren ni  dejtade. Tyvärr så är ju att allt du beskrivit luktar bortkastad tid. Mitt råd: räkna dag EN där du går vidare. Jobbigt det är kan jag tänka mig men det är aldrig försent i livet du kommer att träffa bättre partner.

    Licra till!!


  • Anonym (osäker)
    Lillya skrev 2016-10-18 20:48:52 följande:

    Gå vidare. Börja dejta andra. Den där "vi känslan" du är ute efter kommer du aldrig få med den här killen.


    Nej förmodligen inte :( 
  • Anonym (osäker)
    Anonym (Gå vidare snälla!) skrev 2016-10-18 21:28:00 följande:

    Det är nog solklart  bevis att du kommer aldrig få av honom din "vi-känsla" som du är ute efter. Grabben har ju flera andra tjejer samtidig han dejtar dig och  bara leker med dig under alla åren ni  dejtade. Tyvärr så är ju att allt du beskrivit luktar bortkastad tid. Mitt råd: räkna dag EN där du går vidare. Jobbigt det är kan jag tänka mig men det är aldrig försent i livet du kommer att träffa bättre partner.

    Licra till!!


    Men hur kan man vara så respektös och luras så länge? Eller luras och luras, vi var ju inte officiellt ett par men bestämde att bara ses och inte träffa andra. Det känns som han lurat mig. Han vet att jag inte träffat andra. Varför gör man så här? Det gör så ont. Och tid har gått och man blir ju inte yngre :( 
  • Anonym (Gå vidare snälla!)
    Anonym (osäker) skrev 2016-10-19 08:41:39 följande:
    Men hur kan man vara så respektös och luras så länge? Eller luras och luras, vi var ju inte officiellt ett par men bestämde att bara ses och inte träffa andra. Det känns som han lurat mig. Han vet att jag inte träffat andra. Varför gör man så här? Det gör så ont. Och tid har gått och man blir ju inte yngre :( 
    Jag förstår precis att det gör ont och vad jag lider med dig! Ja han lurat dig och vore bättre om du hade upptäckt det bara 1 el 2 månader efter ni börjat dejta. Men nu kom sanningen efter 2 år? Gissar att du var ju ärlig och inte träffat andra ? Men svinet skit i denna överenskommelsen ni hade och har andra tjejer vid sidan om.
    Ja tiden har gått och jag vet ej hur gammal du är nu och även man kan säga att det kommer också att tid innan du träffar och vågar bygga igen förtroende för en annan man, men vem vet allt ska vara avgöras med kort varsel , då du bestämmer att gå vidare, att träffa en seriös man och planera framtid med då slipper att tänka på det där med att "man blir ju inte yngre".
    Det du  har gått genom är orättvis därför tycker jag att det kommer ordna sig för dig.
Svar på tråden Vill han ha en relation med mig eller inte?