• Tussebus

    Landskrona

    Hej! Min familj och jag funderar på att flytta till Landskrona, Borstahusen. Är det någon som har bott där som kan komma med tips och så? Har satt barnet i kö till Engelska skolan som de håller på att bygger.

  • Svar på tråden Landskrona
  • Anonym (L)

    Jag bor inte riktigt i borstahusen men i en bostadsrätt på väster, gångavstånd till borstahusen och havet. Jag flyttade hit från jönköping för några år sedan. Hade bara hört illa om Landskrona men det är en jättefin stad! Var man bor kanske har stor betydelse, jag hade nog inte trivts om jag bodde mitt i centrum. Härifrån är det gång/cykelavstånd till allt man kan behöva. Mycket grönområden, parker och strövområden. Jag är väldigt förundrad över priserna här, en flott villa med havsutsikt får man för samma pris som vilket hus som helst i större städer!

    Vart du än väljer att promenera har du aldrig långt till en lekplats, finns fina löpspår för den som gillar att springa och flera utegym på olika ställen. Borstahusen är dessutom på riktig uppsving om jag uppfattat det rätt, mycket nybyggen, bl a engelska skolan som du nämner men har även hört att de ska bygga matbutiker i närheten. Så att köpa här vore en investering! Vi köpte en lägenhet för under miljonen för ett par år sen och av att döma på likadana lägenheter som sålts nyligen har de stigit ca 10% redan :)

    Jag har också satt sonen i kö till skolan, han är dock bara 2,5 år men har hört många i samma årskull som sökt så det vill till att vara ute i god tid ;)

    Det enda som saknas inom gångavstånd är väl en större matbutik och tågstation.. Netto finns nära mig på väster och en liten liten ica finns nere vid borstahusen, men som sagt tror jag det är på ingång :) tågstationen är väl 15 minuter bort med cykel. Men det går många bussar också.

    Finns säkert mycket mer att skriva men fråga gärna specifikt om du undrar så kanske jag kan svara, har inte bott här så länge heller, ca 3 år :)

  • Anonym (LK)

    Vi flyttade hit till Landskrona för ett tag sedan, och trivs jättebra!
    Bor mitt i centrum, närheten till havet, citadellet, småbåtshamn, stort kulturutbud etc är bara ebn del av det fina med Landskrona. Trevliga människor och en fin liten stadskärna. Hade hört så mycket negativt om Stan innan vi flyttade hit, men jag tycker inte det stämmer.
    Det är en mångkulturell stad, men jag ser det som något positivt:)

    Plus en massa härliga restauranger:)

    Landskrona är påväg upp, tror absolut att det är värt att investera i en bostad här.

Svar på tråden Landskrona