• Anonym (Rädd)
    Äldre 21 Oct 14:27
    42506 visningar
    95 svar
    95
    42506

    Öppna grannens post - anmäld, vad händer?

    Fick nyss höra att min granne anmält mig för att ha öppnat hens post, är det någon som vet vad som kommer hända nu?

  • Svar på tråden Öppna grannens post - anmäld, vad händer?
  • Äldre 21 Oct 14:36
    #1

    Av ren nyfikenhet, varför öppnade du grannens post..?

  • Anonym (Lagbo­ken)
    Äldre 21 Oct 14:36
    #2

    Du riskerar upp till 2 års fängelse.

  • Anonym (sant?­)
    Äldre 21 Oct 14:37
    #3

    Öppnade du grannens post då? 

  • Anonym (?)
    Äldre 21 Oct 14:39
    #4

    Kan man bli anmäld om man råkar öppna post som felaktigt hamnat i ens brevlåda? 

  • Anonym (Humm)
    Äldre 21 Oct 14:41
    #5

    Beror ju på hur det gått till också. Om den hamnat i ditt brevinkast och du öppnat av farten är det nog ingen fara. Skulle lätt hända mig. Jag har råkat öppnat min mans brev några gånger. Speciellt lätt hänt om man flyttat ihop nyligen och är van att få all post själv :)

  • Anonym (Humm)
    Äldre 21 Oct 14:44
    #6
    Anonym (?) skrev 2016-10-21 14:39:35 följande:

    Kan man bli anmäld om man råkar öppna post som felaktigt hamnat i ens brevlåda? 


    Anmäld kan man väl alltid bli om man har en nöt till granne men det leder ingen vart. Jag skulle nog fråga om denne vill att jag slänger breven i soptunnan nästa gång de hamnar fel eller om den vill ta tillbaka anmälan. Jag skulle nog flytta också. Inte värt att bo granne med galningar.
  • Äldre 21 Oct 14:45
    #7
    fjanten skrev 2016-10-21 14:36:06 följande:

    Av ren nyfikenhet, varför öppnade du grannens post..?


    Det undrar jag med! Hade den kommit fel och du råkat öppna eller vad??  Tror dock inte på något fängelsestraff i detta ärende. Tror inte ens att ärendet kommer upp i rätten. Lär bli nedlagt.
  • Anonym (Troli­gt)
    Äldre 21 Oct 14:45
    #8

    Är det första brottet blir det nog dagsböter men varför gjorde du det?

  • Äldre 21 Oct 14:46
    #9

    Har man öppnat av misstag lär det väl inte hända mycket

  • Anonym (Rädd) Trådstartaren
    Äldre 21 Oct 14:48
    #10

    Det var en olyckshändelse, det var två brev, ett från kronofogden och en kallelse till läkarbesök. De hade hamnat i min låda, jag väntar också på en kallelse så jag tänke inte mer på det och det från kronofogden var i panik för jag blev rädd.

    Sa som det var till grannen och bad om ursäkt, men det var tydligen inte bra nog.

Svar på tråden Öppna grannens post - anmäld, vad händer?