• thimpan08

    Hydronefros

    Ni som har/haft hydronefros med mycket problem. Hur har er graviditet gått? Vad fick ni för hjälp?

  • Svar på tråden Hydronefros
  • Hundenw88
    thimpan08 skrev 2016-10-21 15:25:34 följande:

    Ni som har/haft hydronefros med mycket problem. Hur har er graviditet gått? Vad fick ni för hjälp?


    Jag har haft det..
    gör fruktansvärt ont.
    Jag fick något som heter nefrostomi. De är en slang från njuren bak på ryggen som tömmer urinen i en påse man fäste på benet. Väldigt jobbigt men de är för stt avlasta.
    Plus stt hon kom i v 34+3 pga de.
  • NiHa

    Jag fick en stent inopererad mellan njuren och urinblåsan i v20. Har tyvärr haft jätte mkt problem med den och äter smärtstillande pga smärtan. Men det är iaf mkt bättre än innan dom satte in den. Hade jag velat hade dom satt en slang utvändigt in i njuren runt v30, men valde att behålla stenten ist.
    Jag är i v37 nu, och kommer börja göra hinnsvepningar i nästa vecka i hopp om att fl ska starta tidigare. Dom skulle satt igång mig ist för att jag ska slippa smärtan, men är lite skraj för att bli igångsatt så väntar med det tills mitt bf om det inte hänt något innan. Men läkarna tror bebis tittat ut när som helst, är öppen 1cm och har jätte mkt förvärkar och sammandragningar.

Svar på tråden Hydronefros