• Anonym (Ledsen)

    Hjälp!!!Sambo struntar i att jag hamnar på gatan

    Jag och sambon har bara nån månad på oss att länna vår andra hands lägenhet.

    Men kruxet är att vi inte fått tag i annat boende. Jag har varit aktiv sökande under tiden vi bott här för vi visste det bara var tillfälligt.

    Men han som äger lägenheten vill ha den tidigare.

    Jag hamnar på gatan om jag inte hittar boende. Sambon har sin familj men jag kan inte följa med för vi har en hund och de är allergiska.

    Sambon vet akut läget av att hitta lägenhet men han söker inget själv!! Han känner folk och hade kunnat engagera sig! Jag har ju inga kontakter som han.

    När vi fick uppsägningen så fick jag höra sambon säga att det löser sig, att vi har ett boende men vi tar den om det inte finns annat. Det är en släkting som har den men ska flytta så då kunde vi ta över.

    Jag kände mig tryggare! Men sen har jag frågat om lägenheten och när vi kan flytta in. då blir han bara arg och säger "skuta tjata". Så en dag sa jag -"jag hittar inga boenden,, jag är orolig för jag kommer hamna på gatan".

    Då svarar han bara "jag förstår".

    Jag har bett han ringa släktingen för att vara säker på att vi kan ta den, i början lovade han att det var säkert men nu säger han inget och vägrar ringa dom. Han har inte ens frågar dom om vi kan ta den!! Han sa bara i början att vi tar den. Men det låter konstigt!!! Varför skulle han ha kvar en lägenhet samtidigt som han köpt en annan han ska flytta till (släktingen).

    Jag får inte veta något för han blir arg!!

    Jag vet inte vart jag har honom och just nu är jag såååååå orolig!! Jag har inget boende annars!!

    Annars tycker jag att jag kunde ta den lägenheten själv annars.. Om problemet ligger att han inte vill flytta med mig.

    Jag förstår inte vad han håller på med. Jag är orolig varje dag och tänker inte på något annat!!

    Hur hade nu tänkt om hela??

    Vad ska jag säga till honom? Jag måste ju ställa krav eller vara rak men vet inte hur.

    Jag önska jag förstod vad han håller på med.

  • Svar på tråden Hjälp!!!Sambo struntar i att jag hamnar på gatan
  • Anonym (asdf)

    Antagligen är han också orolig. Kanske vet han inte än hur det kommer bli med boende. Eller kanske planerar han flytt utan dig. I vilket fall låter det ju inte som om han vet hur det kommer bli.

    Varför planerar ni inte för en flytt tillsammans? Och varför avlivar ni inte hunden eller omplacerar den om ni riskerar hamna på gatan pga av den?

  • Anonym (jadu)

    Jag hade sagt till honom att antingen så engagerar han sig och ni försöker hitta nått tillsammans NU, eller så gör ni slut och han kan ta sina saker och flytta hem till sina föräldrar direkt och du får själv försöka lösa ditt och hundens boende. Kanske inneboende hos nån?

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (asdf) skrev 2016-10-21 18:36:53 följande:

    Antagligen är han också orolig. Kanske vet han inte än hur det kommer bli med boende. Eller kanske planerar han flytt utan dig. I vilket fall låter det ju inte som om han vet hur det kommer bli.

    Varför planerar ni inte för en flytt tillsammans? Och varför avlivar ni inte hunden eller omplacerar den om ni riskerar hamna på gatan pga av den?


    Vi planerade ju flytta ihop till annan lägenhet.. Jag skulle aldrig aldrig aldrig avliva min hund! Då tar jag självklart in på vandrarhem så gatan är väl att ta i, men man har ju inte råd att bo där hur länge som helst heller.

    Jag har ju fast arbete så min hund skulle jag alltid kunna ta hand om!
  • Anonym (jadu)
    Anonym (asdf) skrev 2016-10-21 18:36:53 följande:

    Antagligen är han också orolig. Kanske vet han inte än hur det kommer bli med boende. Eller kanske planerar han flytt utan dig. I vilket fall låter det ju inte som om han vet hur det kommer bli.

    Varför planerar ni inte för en flytt tillsammans? Och varför avlivar ni inte hunden eller omplacerar den om ni riskerar hamna på gatan pga av den?


    Många älskar sina hundar nästan lika högt som andra älskar sina barn (nästan alla tror att dom älskar dom lika mycket som barn tills dom får egna) och ser hunden som en viktig och betydelsefull familjemedlem. Så då är det inte bara att avliva eller omplacera.

    Min pappa tex, han skulle hellre bosätta sig i en koja i skogen än göra sig av med sin hund.
  • Anonym (Ledsen)

    Ja alltså hamna på gatan var att ta i, men just nu mår jag så dåligt och sitter med sån ångest och gråten i halsen för jag börjar få panik.

    Boende hittar man alltid tillslut.

    Min hund skulle jag aldrig avliva eller ge bort!!! Aldrig!!! Hon är min trogna och bästa vän!!

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (jadu) skrev 2016-10-21 18:42:18 följande:

    Många älskar sina hundar nästan lika högt som andra älskar sina barn (nästan alla tror att dom älskar dom lika mycket som barn tills dom får egna) och ser hunden som en viktig och betydelsefull familjemedlem. Så då är det inte bara att avliva eller omplacera.

    Min pappa tex, han skulle hellre bosätta sig i en koja i skogen än göra sig av med sin hund.


    Exakt!! Hunden är min bästa vän!! Hon är så viktig och älskad. Finns ingen anledning att ta bort henne.
  • Fililuran

    Jag hade försökt att fixa boende till mig och hunden om jag var du, med eller utan pojkvän. Du kan inte låta hans oengagerande sluka tid med risk för att ni inte får den där släktingens lägenhet.

    Har du lagt ut någon annons på Blocket? Försök hitta ett andrahandsboende till dig och hund sålänge! Du kanske kan vara inneboende tills du får ett förstahandskontrakt

  • Anonym (asdf)

    Jaja. Själv skulle jag ju aldrig välja gatan för att kunna behålla någon hund. Men vi är ju alla olika.

    Men börja söka bostad på egen hand.

  • Anonym (N)
    Anonym (asdf) skrev 2016-10-21 18:48:31 följande:

    Jaja. Själv skulle jag ju aldrig välja gatan för att kunna behålla någon hund. Men vi är ju alla olika.

    Men börja söka bostad på egen hand.


    Det märks att du inte har eller har haft något djur (hoppas jag) ifall du på allvar föreslår att avliva en familjemedlem för att tillfälligt kunna flytta in hos en släkting i en övergångsperiod!?
  • Anonym (jadu)
    Anonym (asdf) skrev 2016-10-21 18:48:31 följande:

    Jaja. Själv skulle jag ju aldrig välja gatan för att kunna behålla någon hund. Men vi är ju alla olika.

    Men börja söka bostad på egen hand.


    Ja för dig är det bara en hund. För ts är det hennes bästa vän.
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-10-21 18:43:03 följande:

    Ja alltså hamna på gatan var att ta i, men just nu mår jag så dåligt och sitter med sån ångest och gråten i halsen för jag börjar få panik.

    Boende hittar man alltid tillslut.

    Min hund skulle jag aldrig avliva eller ge bort!!! Aldrig!!! Hon är min trogna och bästa vän!!


    Jag hade sagt till sambon att det faktiskt är på allvar nu. Antingen så hjälps ni åt eller så gör ni slut och du får försöka hitta ett rum att hyra, bli inneboende, andra handskontrakt eller vad som helst så länge.
Svar på tråden Hjälp!!!Sambo struntar i att jag hamnar på gatan