• melinalium

    Provera + gulkroppshormon

    Jag har egentligen två förfrågningar, men jag delar upp dom här.

    För 2 veckor sedan fick jag veta att jag inte har haft en ordentlig mens på väldigt lång tid, utan det har samlat sig en hel del blod. Detta resulterade i att jag fick blödningar varje dag. Men för att lösa detta så fick jag Provera, som jag skulle äta i 10 dagar. Vilket jag har gjort, jag kan ingenting om den här medicinen. Men under denna tid skulle jag egentligen ha fått min mens, som inte dök upp. Den dök upp när jag slutat, 8 dagar försent. Betyder detta att hela min cykel är ändrad? För nu har jag ingen aning om när jag har ägglossning. Mina fertila dagar borde egentligen ha börjat idag men min mens slutade igår. Så är det någon som har erfarenhet av denna medicin och hur den påverkar kroppen?

    Sedan på samma läkarbesök fick jag reda på att jag har brist på gulkroppshormon. De började inte prata alls om medicin utan gick direkt in på att prata om fertilitetsutredning. Men de sa samtidigt att det inte var aktuellt nu, utan vi skulle försöka en tid själva. Jag har läst att detta resulterar i missfall, så nu funderar jag på om det ens är värt att försöka? Jag känner samtidigt att jag måste höra av mig till läkaren och fråga något om eventuell medicin för detta.

    Men har någon en tanke eller erfarenhet av något av detta?

Svar på tråden Provera + gulkroppshormon