• puman76

    libero touch - nån mer med läckage?

    Har en 7 månaders kille här hemma som vi använt libero touch på sedan han föddes och varit nöjda med. Nu har han storlek 4 och har börjat läcka på nätterna. Varje morgon är det blött på pyjamas och sängkläder, om jag inte byter mitt i natten och då vaknar han till så mkt att det tar timmar att söva om. Håller de lite vätska, kissar min kille väldigt mkt eller finns det blöjor som håller mer? Inputs tack!

  • Svar på tråden libero touch - nån mer med läckage?
  • Linnis92

    Våran son kissar väldigt mycket på natten och kissade igenom up & go, så vi kör Comfort - tejpblöjan på nätterna, sen dess läcker det inte alls. Dom tar mer kiss. Prova det tycker jag! :)

  • puman76

    Ja vi har provat både up and go o tejp och tejpblöjan håller mycket bättre, men funderar på om libero comfort tar mer än touch... vad tror du?

  • puman76

    Alltså vi har provat båda i libero touch men det kanske kan vara värt att köpa comfort ist...

  • Annelie 76

    Jag har alltid fått byta storlek så fort sönerna nått en ny viktgräns för att de ska räcka till på natten. Jag har också fått vara noga med läckagebarriärerna så de inte sitter fast i blöjan utan sluter om benen.

  • Nyfikna72

    Alla barn är olika, man får testa sig fram. Det vore ju fånigt att påstå att en viss blöja är jättebra till allihop. Sista blöjbarnet vi hade fungerade bäst med lidls blöjor. Minst läckage och minst påverkan överhuvudtaget. Kanonbra sett till priset.

  • puman76

    Ja det blir att prova runt lite. Går det att få tag på provförpackningar på Pampers tex? Eller måste man köpa ett stort pkt på en gång?

  • Kattflickan

    Libero har läckt på bägge mina barn. Har aldrig haft en läckande blöja med Pampers babydry. Man ska hellre ta till en blöja i större storlek än mindre. Min son väger 12 kg och har 4+.

  • stocktown85

    Libero började läcka för oss också så vi gick över till Pampers baby-dry pants, har inte läckt en enda gång sen vi bytte!

  • Gina43

    Vi har Libero på dagen och Pampers babydry om nätterna. Det funkar jättebra. Pampers läcker inte, men vi vill helst ha Libero dagtid (bättre utan lotion i blöjan känns det som, Pampers har ju det så vi begränsar användningen).

  • Gina43

    Till en 7-månaders borde strl 4 i Pampers funka rätt bra? De har stort viktspann. Tvååringen har 4+ men 4 funkar faktiskt också (han är inte jättetjock om man säger så). Det är tejpblöjor vi använder för nattblöjan. Dagblöjorna har vi Libero easy up pants.

  • Sous

    Har använt ganska mycket touch ett tag till min 8-månaders och har inte haft några problem med läckage alls. Beror nog mer på barnet än på blöjan, blöjorna passar olika bra på olika barn.

  • Gina43
    Sous skrev 2016-10-24 08:53:51 följande:

    Har använt ganska mycket touch ett tag till min 8-månaders och har inte haft några problem med läckage alls. Beror nog mer på barnet än på blöjan, blöjorna passar olika bra på olika barn.


    Jag tror snarare att det beror på att olika barn äter olika mycket om nätterna, så mängden kiss är inte direkt samma.
  • puman76

    Gaaahh! Provade libero comfort inatt. Samma visa igen. Vi får nog börja byta en gång mitt på natten. Urk!

Svar på tråden libero touch - nån mer med läckage?