• Venius

    Viktnedgång med VLCD/LCD (Ny tråd!)

    Tycker att alla andra trådar med samma ämne är gamla eller dött ut och det känns inte särskilt motiverande. Efter att ha fött två barn är det dags för mig att tänka på min egen hälsa med och komma i form. Imorgon startar jag en ren kur med shakes för att sedan hitta en livsstil som passar mig men det är väldigt svårt med motivationen då jag av erfarenhet vet att jag tappar den på vägen efter ett par veckor, därför skriver jag här och hoppas att fler än jag som söker samma, där vi kan följas åt och peppa varandra när det blir tufft. Själv behöver jag gå ner ca 20kg för att mina kläder ska sitta som de brukade.

    Ps jag behöver inga kommentarer som "ät mat istället, börja gymma" osv det enda jag söker är personer i samma situation

  • Svar på tråden Viktnedgång med VLCD/LCD (Ny tråd!)
  • LV2

    Hej jag förstår dig precis efter 4 barn och tidigare övervikt så var man uppe i 124,8 kilo 168 cm lång jag har gått ner 26,3 kilo jag började den 27 juni 2016 åt nutrilet fyra gånger om dagen och en vanlig måltid varje dag jag jag tror det var det som fick mig att orka kämpa och inte tappa motivationen. Att röra på sig är viktigt varje Dag en lätt promenad 30 min fungerar. Jag har precis börjat äta lite mera pulver igen varje dag jag behöver gå ner mycket mera prova dig fram kör hälften pulver och mat varje dag om det är svårt att enbart få i dig pulvret och utöka sedan till mera pulver när du känner att du klarar det. Jag äter nutrillet kombinerat med mat husmanskost där är det 5 påsar om jag bara skulle äta pulver varje dag.

Svar på tråden Viktnedgång med VLCD/LCD (Ny tråd!)