• Anonym (Bara jag)

    Sälja själ till djävulen?

    Någon som vet ifall man verkligen kan sälja själen till djävulen för att få det man vill ha? Nu är jag inte religiös dock väldigt spirituell. Jag har en sjukdom (inte psykisk) som jag vill bli av med, den är värre än cancer, AIDS, HIV...you name it. Värst av alla sjukdomar är det iallafall. Ingen kan bota den, drogar ner mig med medicin för den hela tiden men det hjälper inte. Läkaren tycker det är konstigt eftersom det ska fungera. Ibland funderar jag på självmord men det vore själviskt med tanke på att jag väntar barn och har man, en familj som älskar en. Jag vill bara bli av med sjukdomen, okej? Och jag vill veta ifall någon känner någon som sålt själen? Eller någon som gjort det? För livet är en plåga för mig och har varit det under flera år. Snälla...usch hjälp mig.

  • Svar på tråden Sälja själ till djävulen?
  • Misspreggo

    Jag är jätteledsen för att du har den sjukdomen du har men jag vet tyvärr inte vad du kan göra för att bli av med den. Det där med att sälja sin själ till en djävul, har ingen erfarenhet av sånt men jag har kollat lite om det innan och det låter inte alls som ett bra alternativ.

    Grattis till graviditeten. Kram.

  • Anonym (me)

    själen behöver man nog inte sälja..men det finns begåvade människor som kan heala. vet inte om de finns i Sverige men i Öst Europa finns de, då människor där är mkt mer spirituella och troende på det metafysiska därmed har bättre chans att utveckla såna talanger :) 

  • Anonym (nej)

    Vad tråkigt med din sjukdom, låter verkligen hemskt, men att sälja sin själ till djävulen är inget alternativ (ens om det skulle gå). Du behöver prata med någon för att få lite "ro" och "vila" i din själ för att orka med. Jag har varit i en liknande situation, med fysisk sjukdom, smärta och hopplöshet, trots att jag inte är religiös (tvärtom just då) fick jag möjlighet att prata med en präst i svenska kyrkan och det han sade hjälpte mig så oerhört mycket (det var allmänna tankar och inget om Gud eller Jesus och jag är inte mer religiös nu än jag var innan dess). Försök hitta någon att samtala med: en kurator, en präst, kanske något medium (? eller jag vet inte), men någon som kan ge dig lite input, man vet aldrig varifrån några livsavgörande ord faktiskt kan komma.

  • Anonym (Frid)

    Det finns en som kan bota alla sjukdomar och det är Jesus.

    Be en enkel bön till Honom. Prova Jesus!

    Jag bad och han botade mig från livmodercancer!

    Jesus är bättre än flera djävular. Han har dött för dig och dina sjukdomar och uppstått.

  • Pentagram

    Vet inte vad du har för sjukdom, men övernaturligheter är inte verkliga. Du har ingen själ, du kan inte sälja den, djävulen existerar inte och alla religioner är mänskliga påhitt. Du kommer inte hitta lösningen där.

  • Anonym (Bara jag)
    Pentagram skrev 2016-10-24 09:55:37 följande:

    Vet inte vad du har för sjukdom, men övernaturligheter är inte verkliga. Du har ingen själ, du kan inte sälja den, djävulen existerar inte och alla religioner är mänskliga påhitt. Du kommer inte hitta lösningen där.


    Tror inte din teori med tanke på erfarenhet av det 'paranormala' flera gånger, och då har jag inte vittnat sånt ensamt. Har också träffat ett medium för flera år sedan, då jag mådde bra, och hon visste allt om min mormor (likaså min döda bror), om vad de gillade, om hur de var som personer, också om privata saker. Så på det sättet tror jag att det finns något. Jag hoppas du någon dag får uppleva något sådant :) men såg att någon skrev att jag skulle kontakta medium...så jag gör det igen.
  • Anonym (Bara jag)
    Anonym (Pelle) skrev 2016-10-24 21:24:22 följande:

    Är det asperger du har?


    Ursäkta mig? Ge mig någon sorts information så jag kan kontakta dig privat, skulle gärna vilja bestämma träff, se dig face to face för att höra dig säga det du skrev nu!
  • Anonym (T)
    Anonym (Bara jag) skrev 2016-10-25 22:50:09 följande:

    Ursäkta mig? Ge mig någon sorts information så jag kan kontakta dig privat, skulle gärna vilja bestämma träff, se dig face to face för att höra dig säga det du skrev nu!


    Eh? Varför beter du dig som att personen skrev en förolämpning?? Det är inget fel att ha Asperger så passa dig vad du skriver.
  • Anonym (Bara jag)
    Anonym (T) skrev 2016-10-25 22:56:20 följande:

    Eh? Varför beter du dig som att personen skrev en förolämpning?? Det är inget fel att ha Asperger så passa dig vad du skriver.


    Många skulle se det som en förolämpning, inte fasiken säger man "är det asperger du har?". Som jag skrev, det var inget psykiskt utan FYSISKT. Jag har en fysisk sjukdom, okej? Min bror samt min mor har asperger så tro inte heller att jag har något emot personer med asperger, men normala (repeterar, NORMALA) personer skulle sett det som en förolämpning. Kan du inte se det? Som jag skrev i mitt inlägg, det är värre än cancer! Och så kommer den här personen och skriver ifall jag har asperger? Och sen försvarar du honom? Fattar inte.

    Så jävligt löjligt bara.
  • Misspreggo
    Anonym (T) skrev 2016-10-25 22:56:20 följande:

    Eh? Varför beter du dig som att personen skrev en förolämpning?? Det är inget fel att ha Asperger så passa dig vad du skriver.


    Det var nog en förolämpning av Pelle, tyvärr ifall jag gör dig besviken haha. Läs allt TS har skrivit istället och få in det bakom pannbenet. Dessutom är det du som ska passa dig vad du skriver.

    Strunta i dessa troll TS
  • Anonym (T)
    Anonym (Bara jag) skrev 2016-10-26 00:12:58 följande:

    Många skulle se det som en förolämpning, inte fasiken säger man "är det asperger du har?". Som jag skrev, det var inget psykiskt utan FYSISKT. Jag har en fysisk sjukdom, okej? Min bror samt min mor har asperger så tro inte heller att jag har något emot personer med asperger, men normala (repeterar, NORMALA) personer skulle sett det som en förolämpning. Kan du inte se det? Som jag skrev i mitt inlägg, det är värre än cancer! Och så kommer den här personen och skriver ifall jag har asperger? Och sen försvarar du honom? Fattar inte.

    Så jävligt löjligt bara.


    Det är inte en förolämpning! Jag har Asperger och tog illa vid mig för vad du skrev. Tänk lite nästa gång.
  • Misspreggo
    Anonym (T) skrev 2016-10-26 00:18:01 följande:

    Det är inte en förolämpning! Jag har Asperger och tog illa vid mig för vad du skrev. Tänk lite nästa gång.


    Att du har asperger är ingen ursäkt, du måste ändå förstå att det inte var snällt skrivet av lilla pelle.
  • Anonym (Troende)
    Anonym (Frid) skrev 2016-10-23 15:50:36 följande:

    Det finns en som kan bota alla sjukdomar och det är Jesus.

    Be en enkel bön till Honom. Prova Jesus!

    Jag bad och han botade mig från livmodercancer!

    Jesus är bättre än flera djävular. Han har dött för dig och dina sjukdomar och uppstått.


    Han hör bön man bara om du även följer läkarvetenskapen. Och det är då läkaren som botar dig. Däremot gjorde Gud så att rätt läkare som kunde rädda dig kom in i ditt liv. 

    Och TS: Kan inte låta bli att undra vad som är värre än de dödliga och hemsk sjukdomar du räknade upp.... Framförallt om det är en som du kan vara gravid samtidigt som. Kommer du överleva? Eller är du bara överdramatisk?


    Du kan inte sälja din själ... Hjälper inte dina mediciner får du be läkarna kolla med andra. Kan inte läkaren hjälpa dig så kolla om det finns andra som är mer erfarna med din sjukdom. Och är det en dödlig sjukdom så börja vänja dig vid tanken på att du kommer dö, ge inte upp men blunda inte för att det kan hända... 

  • Anonym (Sippan)

    Vad är det för sjukdom som är värre än både Aids och cancer? Jag kan inte komma på nåt värre än dom två sjukdomarna.

  • Johan75
    Anonym (Jesus) skrev 2016-10-26 11:13:19 följande:
    Be till Jesus.
    Han kommer hjälpa dig.
    Amen
    Finns inget som pekar på det. Troende kristna dör i precis samma utsträckning som icke-troende och medlemmar av andra religioner av olika sjukdomar. Möjligtvis överlever kristna och icke-troende lite oftare eftersom de oftare bor i länder med utvecklad sjukvård. 

    Men mår man bra av att be till någon gud så kan man givetvis göra detta. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Pelle)
    Misspreggo skrev 2016-10-26 00:15:35 följande:
    Det var nog en förolämpning av Pelle, tyvärr ifall jag gör dig besviken haha. Läs allt TS har skrivit istället och få in det bakom pannbenet. Dessutom är det du som ska passa dig vad du skriver.

    Strunta i dessa troll TS
    Jag menade inget illa. Vissa personer med Aspergers syndrom kan uppfatta sin diagnos som det värsta som finns. Om du istället förklarar vad du har för problem så blir det både lättare att hjälpa dig och folk slipper spekulera.
  • Anonym (F)
    Anonym (Frid) skrev 2016-10-23 15:50:36 följande:

    Det finns en som kan bota alla sjukdomar och det är Jesus.

    Be en enkel bön till Honom. Prova Jesus!

    Jag bad och han botade mig från livmodercancer!

    Jesus är bättre än flera djävular. Han har dött för dig och dina sjukdomar och uppstått.


    Nej! Man blir inte botat från livmoderscancer genom "en enkel bön"! Det krävs läkarvård och inget annat. Var försiktig med vad du skiver! Inte vill du väl att någon avlider pga att personen i fråga trodde att enbart bön kunde bota?

    Att du söker mentalt stöd i bön säger jag inget om.
Svar på tråden Sälja själ till djävulen?