• whitestar

    Vad gör ni då barnen har kompisar?

    Jag har en son på 9 år som inte haft så mycket kompisar förut men nu verkar det ha lossnat för nu är han med vänner jämt o ständigt. Skoj för han men själv är man ovan vid att antingen ha huset för sig själv eller dela det med en massa ungar! Just nu har jag flytt in i sovrummet för att få lite lugn och ro då dom sitter i tvrummet o roar sig med tv-spel. Har gjort alla hushållssysslor som kan göras allt redan handlat så har ingen orsak åka iväg på nåt. Vad GÖR man!?

  • Svar på tråden Vad gör ni då barnen har kompisar?
  • hrewak

    Läser en bok/tidning. Tar en kopp kaffe. Filosoferar över livet. Bakar. Vad du nu tycker är kul/avslappnande.

  • Catti41

    Man sitter i ett annat rum med hörlurar o tittar på allt det där på SVT play som man ligger efter med.

    På sommaren är man i trädgården.

    Sen servar man med fika ibland.

  • Hella3535

    Klarar du inte att sysselsätta dig när barnen inte ägnar dig all uppmärksamhet?

    Du kan väl passa på att ta den tiden till att annars bara koppla av?

  • whitestar
    Hella3535 skrev 2016-10-23 18:36:50 följande:

    Klarar du inte att sysselsätta dig när barnen inte ägnar dig all uppmärksamhet?

    Du kan väl passa på att ta den tiden till att annars bara koppla av?


    Jamen det är ju därför jag undrar vill ha tips på vad hitta på! Problemet är väl mest att vi bor så trångt/öppen planlösning så när dom sitter i tvrummet är enda rummen att få vara ifred sovrummen. Legat härinne i en timma nu o kän ner mig jätteuttråkad tänkte om nån hade nåt tips på vad man kan hitta på!
  • whitestar
    hrewak skrev 2016-10-23 18:36:42 följande:

    Läser en bok/tidning. Tar en kopp kaffe. Filosoferar över livet. Bakar. Vad du nu tycker är kul/avslappnande.


    Har redan läst ut allt jag har tyvärr.kom på att jag har ju faktiskt investerat i en vuxenmålarbok så ska nog slå mig ner o måla en stund!
  • whitestar
    Catti41 skrev 2016-10-23 18:36:46 följande:

    Man sitter i ett annat rum med hörlurar o tittar på allt det där på SVT play som man ligger efter med.

    På sommaren är man i trädgården.

    Sen servar man med fika ibland.


    Jo på sommaren finns det grejer göra! Hade gärna kikat på svt play men har 7nte tillräckligt med surf för sånt!
  • Hella3535
    whitestar skrev 2016-10-23 18:42:43 följande:

    Jamen det är ju därför jag undrar vill ha tips på vad hitta på! Problemet är väl mest att vi bor så trångt/öppen planlösning så när dom sitter i tvrummet är enda rummen att få vara ifred sovrummen. Legat härinne i en timma nu o kän ner mig jätteuttråkad tänkte om nån hade nåt tips på vad man kan hitta på!


    Ber om ursäkt om tonen i mitt förra inlägg inte var den bästa.

    Det finns säkert mycket du kan göra under tiden.

    Ditt eget förslag om att måla, låter ju bra.
  • Det kommer bli bra

    Går ut och pratar lite med barnet och kompisarna och blir den där schyssta morsan/farsan. Kanske kan du spela lite tv-spel med dom? Eller föreslå ett hederligt brädspel.

    I övrigt: Läser, ser serier på datorn, gör annat du tycker är kul.

  • Annica71

    Har dom spelat tv-spel 1 timma så kan du ju be dom leka på sonens rum en stund, alternativt gå ut en stund och leka.


    Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • PurpleHeart

    Du kan få komma hit och hjälpa mig att få i ordning här hemma. Är höggravid med hysteriskt jobbig foglossning samt nyinflyttad. Inte den bästa kombon direkt...

    Skämt å sido... Om du vill ha tips på saker att göra exakt just nu så är det lite svårt då jag inte vet vad du har hemma eller vad du är för typ av person.

    Men om du tänker på framtida stunder när sonen har kompisar hemma så tipsar jag om att ladda med böcker och tidningar, bjuda över en kompis du med, starta en receptsamling, odla kryddor, lära dig ett hantverk?

    Ett annat tips är att skaffa en liten tv in till sovrummet som du kopplar till Netflix eller något annat. En vanlig dvd-spelare kanske? Tycker du att det ser tråkigt ut så kan du ställa in grejerna i ett skåp som du sen kan stänga till.

Svar på tråden Vad gör ni då barnen har kompisar?