• Äldre 24 Oct 00:11
    969 visningar
    0 svar
    0
    969

    Tyda återkommande dröm om graviditet?

    Jag har en (av flera) återkommande drömmar men just denna är speciellt märklig. 

    Drömmer att jag är höggravid men inser plötsligt att min mage knappt har växt (har ingen gravidmage alls) och att jag inte känt sparkar. Detta sker när jag är på väg till läkare för att gå på ultraljud. Det är liksom som att jag liksom glömt bort graviditeten och plötsligt inser att jag inte hållt koll på utvecklingen.

    Trycker hårt på magen och lyckas känna något litet men väldigt svagt som rör sig där inne. Barnet är alltid onaturligt litet med tanke på att jag skulle vara höggravid. I drömmen får jag panik och ångest och vaknar sen med en stark obehagskänsla. 

    Har läst att drömmar om graviditet kan handla om inre utveckling, "föda" en ny sida sig själv osv. Tycker det är väldigt märkligt men intressant att denna drömmen återkommer (ofta) och den är alltid nästan helt lik varje gång. 

    Kan det handla om att något "hämmar" någon slags utveckling eftersom barnet inte växer? Någon med intresse av drömtydning som vill hjälpa till att tolka detta ?

Svar på tråden Tyda återkommande dröm om graviditet?