• Äldre 24 Oct 17:34
    1840 visningar
    1 svar
    1
    1840

    Någon mer som bara blivit överstimulerad av Puregon?

    Hej!

    Jag påbörjade hormonstimulering med Puregon för två månader sedan. Inte för IVF, utan för att få ägglossning. Har PCO.

    Försök 1:

    Jag började med 50IE, i 11 dgr, och fick då en blåsa på 9,3mm. Då höjde vi till 75IE, som jag sedan tog i 9 dagar varvat med flera VUL. Var därefter tvungen att avbryta pga överstimulering med över 20 ägg... som ketchup-effekten sa läkaren.

    Därefter behövde äggstockarna vila i ca 3 veckor. Efter en ny 10-dagars Proverakur kunde jag börja med ett nytt försök med Puregon.

    Försök 2:

    Vi började med 50IE, i 15 dagar. Inget hände. Därefter ökade vi till 75IE varannan dag med 50IE. Denns varannandagmetod har nu pågått i 10 dgr.

    Idag när jag gjorde ett VUL, så håller jag på att bli överstimulerad igen!! Har nu minst 4 blåsor på 12mm. Så ännu ingen överstimulering. Men dock påväg mot en ketchup-effekt igen! I fredags när jag kollade så var det bara en blåsa på 9,8mm. Och idag (måndag) drygt 4 st på minst 12mm. Min läkare sa att vi provar till på onsdag. För det kan hända att ngn går tillbaka, och två växer vidare. Men jag tvivlar starkt... :(

    Är det någon som som varit i samma sits som jag, och fått prova någon annan spruta som gått bättre?

    Jag börjar bli riktigt less på detta nu. Har försökt i ett år att få en liten bebis. Utan EN enda ägglossning... :( Står i kö till IVF, men jag vill gärna ha fått iaf EN ägglossning innan. Känns som att jag inte fått någon chans på "vanligt " vis annars.

  • Svar på tråden Någon mer som bara blivit överstimulerad av Puregon?
  • Äldre 24 Oct 19:49
    #1

    Bump

Svar på tråden Någon mer som bara blivit överstimulerad av Puregon?