• ArreS

    Hjälp inför högskoleprovet

    Ska skriva högskoleprovet nu på lördag. Har typ skjutit upp pluggandet jättemycket, så tänkte se om någon har några bra tips på hur man kan förbereda sig? Eller om det finns någon bra sida med tips? Dela gärna med er om ni vet/hittar något!

  • Svar på tråden Hjälp inför högskoleprovet
  • Anonym (Jodå!)

    Vilket trökigt svar du fick!

    Jodå, gå in på högskoleprovets hemsida och läs igenom och på de gamla proven, finns även så du kan skriva ett låtsas högskoleprov där så visst finns det chans!

    Jag ska själv skriva på lördag och har inte pluggat så mycket eftersom mitt mål är (nästan enbart) att komma in i en annan urvalsgrupp och då spelar poängen mindre roll.

    Det går nog bra :)

  • ArreS

    Förlåt att jag inte svarade tidigare, tack för tipset Känner mig lite lugnare nu, även om det säkert inte går precis som jag vill (får se deet som en testomgång). Tänkte tipsa tillbaka om en grej som dök upp i mitt flöde. Tror det kan vara en kul grej, det verkar vara ett live facit eller något hpakademin.se/facit-hogskoleprovet/. Lycka till på ditt prov du med!!

  • Freddyy

    Lyckades du förbättra ditt resultat nämnvärt? Min ena dotter behöver hjälp inför provet och har aldrig varit särskilt vass på att matten. Hur upplevde du det där företaget HPAKademin? Känns de seriösa?

  • Freddyy

    Uppdatering för er som undrar: Blev uppring av hpakademin efter att ha fyllt i mitt nummer på deras sida. Trodde inte de skulle ringa upp så snabbt, så det va trevligt. Kommer garanterat passa på att köpa webbkurs access till min dotter, passar bra nu när hon snart fyller (den 14e). 

    Ni som har mer erfarenhet än mig (och min dotter), har ni några tips på hur man ska tänka/plugga för att hålla uppe motivationen? Tänker att det är viktigt också för hennes skull då hon har haft lätt att tappa suget. Inget hon erkänner såklart men ni vet hur barn är..

  • Vesper8585

    Jag har använt böckerna "den stora fenomenala boken till högskoleprovet" och "7000 utvalda ord - den ultimata ordboosten", båda av samma författare, och de hjälpte mig otroligt mkt. Köpte dem på bokus, säljer dem nu begagnat om ngn är intresserad...

  • Simon 681

    Lägg energin på ordförståelsen, medlet är skrattretande och det finns mycket poäng att hämta där.


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
Svar på tråden Hjälp inför högskoleprovet