• angereth

    Lesbiskt par

    Hej!

    Jag har lite funderingar som jag grubblar över med min sambo. Är det någon som har barn med en man sen tidigare? Min sambo är bisexuell och har sedan tidigare ett barn med en man. Vi har påbörjat att stå i kö för att förhoppningsvis få vårt egna barn.

    Jag är orolig över att det ska uppstå en konstig situation när min sambos barn ska åka till sin pappa och vårt gemensamma barn inte har någon pappa utan bara två mammor. Min sambos barn tycker t.ex det är konstigt att två män kan gifta sig eller pussa varandra. Jag tycker hon borde förstå att det är lika okej att göra det precis som hon ser mig och min sambo göra det. Tänk om vårt gemensamma barn känner samma? Blir påverkad av heteronormen? Ja som ni märker så grubblar jag en del :/ behöver lite mer information om hur andra regnbågsfamiljer har det i livet.

  • Svar på tråden Lesbiskt par
  • coffeeandcats

    Jag är gift med en kvinna som har barn sen tidigare. Vi försöker också bli gravida. Barnen är 7 och 10 och har vid det här laget, tror jag i alla fall 'lärt sig' att det inte är så konstigt med två av samma kön som är tillsammans. Vi har varit tillsammans i 5,5 år nu. 
    Min fru är också orolig för hur vårt barn kommer att reagera när de andra åker till pappa. Tror man får ta det problemet när det kommer, förklara att du har visserligen ingen pappa men två mammor som älskar dig jättemycket.

    Sen heteronormen går nog aldrig att komma ifrån. Tar de åt sig får man förklara, peppa och älska så gott det går. 


Svar på tråden Lesbiskt par