• P2M

    6 månader och inget händer..

    Jag vet att det är vanligt att de kan ta upp till ett år att bli gravid när man börjar försöka. För mig och min sambo har det nu gått 6 månader och inget händer. Men det är väl inte så konstigt, då jag inte ens fått tillbaka min mens och ägglossning sedan stoppet med p-piller. Finns det nån i samma sits? Va kan man göra? Vi längtar så efter att få bli gravida och pressen utifrån "ska inte ni ha barn snart" är så jobbig när man så gärna vill men inte lyckas.

  • Svar på tråden 6 månader och inget händer..
  • Linnis92

    Har du inte fått tillbaka mensen så är det inte konstigt att det inte händer något. Ring gyn/BM och fråga om dom kan hjälpa dig med att få tillbaka den först och främst :)

  • P2M

    Nej det vet jag eftersom jag inte hsr någon ägglossning då. Har kontaktat dom men skulle få vänta till jul :/

  • tino01

    Vi är inne på 10 månaden och inget plus än, bim -1 idag men har oregelbunden mens så det är tyvärr inget ovanligt.. Jag längtar så efter ett plus...

  • milli79

    När man äter p-piller så rubbar man vitamin/mineralbalans och hormoner. Det bästa är faktiskt att inte bli gravid direkt efter att ha ätit p-piller för att kroppen ska återhämta sig. 

    Kolla upp munkpeppar och Royal jelly (bidrottninggele) för hormonbalansen. Toppen för att öka chanserna för att bli gravid.

    Ät även mer zink, c-vitamin och folsyra.

  • P2M

    tino01, vad tråkigt. :/ så jobbigt när man vill något så fruktansvärt mycket! har du fått någon hjälp med din oregelbundna mens? hoppas du plussar snart!

  • P2M

    milli79 jag förstår. äter folsyra idag redan för att barnmorskan sa åt mig de. ska kika upp de andra du skrev, tack! :)

  • tino01
    P2M skrev 2016-10-28 23:14:54 följande:

    tino01, vad tråkigt. :/ så jobbigt när man vill något så fruktansvärt mycket! har du fått någon hjälp med din oregelbundna mens? hoppas du plussar snart!


    Nej jag var hos en doktorn på min ungdomsmottagning och förklarade allt och han sa att dom inte göra något förens efter att vi försök i 2 år. Jag är 22år så han tyckte sa att när man inte är äldre så väntar man med att gå vidare med det. Och det förstår jag såklart, men de hjälper ju inte mot alla tankar och rädslor man har för att man kanske inte kan få barn.. 
  • anna7607
    tino01 skrev 2016-10-30 14:02:50 följande:

    Nej jag var hos en doktorn på min ungdomsmottagning och förklarade allt och han sa att dom inte göra något förens efter att vi försök i 2 år. Jag är 22år så han tyckte sa att när man inte är äldre så väntar man med att gå vidare med det. Och det förstår jag såklart, men de hjälper ju inte mot alla tankar och rädslor man har för att man kanske inte kan få barn.. 


    Ni syster har fått hjälp. Det tog dom sju år att få lilla Elsa. Jag tjata ihjäl henne så hon tog kpntakt med fertilitetskliniken här. Eftersom dom försökt så öänge fick dom hjälp direkt. Vet själv NU hur jobbigt det är.. försök nr 18 nu i nov suck
  • tino01
    anna7607 skrev 2016-10-30 14:25:07 följande:
    Ni syster har fått hjälp. Det tog dom sju år att få lilla Elsa. Jag tjata ihjäl henne så hon tog kpntakt med fertilitetskliniken här. Eftersom dom försökt så öänge fick dom hjälp direkt. Vet själv NU hur jobbigt det är.. försök nr 18 nu i nov suck
    7år... Jag tänker försöka vänta 1 år till, om jag kan. Hoppet kommer och går lite då och då, ibland så tror man att nu händer de, sen ibland så har man helt tappat det och tänker på olika alternativ och googlar och har sig.. 
    Känns dock skönt att det finns fler som oss. 
    Så tråkigt, jag håller verkligen tummarna för er! Hoppas hoppas!! 
  • anna7607
    tino01 skrev 2016-10-30 14:58:20 följande:

    7år... Jag tänker försöka vänta 1 år till, om jag kan. Hoppet kommer och går lite då och då, ibland så tror man att nu händer de, sen ibland så har man helt tappat det och tänker på olika alternativ och googlar och har sig.. 

    Känns dock skönt att det finns fler som oss. 

    Så tråkigt, jag håller verkligen tummarna för er! Hoppas hoppas!! 


    Ja först va hon en vid kan själv. den när dom fick ivf blev de missfall sen tog de sig i te sen kom Elsa. Världens gobit
Svar på tråden 6 månader och inget händer..