• VictoriaBerggren

    Hjälp att tyda ägglossningstest!

    Tänkte att vi kunde hjälpas åt att tolka ägglossningstest tillsammans. Försöker hitta min ägglossning efter 6 år med p-piller. Aldrig haft känning av det/mensvärk/liknande.

    Jag blir först ut och posta bild. Ni ser på bilden hur neg och pos ska se ut. Vad är mitt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-26 15:30
    Kan tillägga att jag testade imorse och då var det svagt. Testade nu igen och nu detta!

  • Svar på tråden Hjälp att tyda ägglossningstest!
  • Anonym (...)

    Jag tycker det ser negativt ut :/ vad jag har förstått så ska linjen till vänster (närmst den bit man kissar på) vara lika stark eller starkare än den högra linjen.

  • VictoriaBerggren
    Anonym (...) skrev 2016-10-26 15:33:00 följande:

    Jag tycker det ser negativt ut :/ vad jag har förstått så ska linjen till vänster (närmst den bit man kissar på) vara lika stark eller starkare än den högra linjen.


    Jag tar ett ägglossningstest varje morgon och har gjort sedan augusti (för jag vill lära könns min kropp innan vi ska börja försöka) och detta är det starkaste jag fått därför jag undrar:) Tack för hjälpen!
  • Anonym (...)
    VictoriaBerggren skrev 2016-10-26 15:35:28 följande:

    Jag tar ett ägglossningstest varje morgon och har gjort sedan augusti (för jag vill lära könns min kropp innan vi ska börja försöka) och detta är det starkaste jag fått därför jag undrar:) Tack för hjälpen!


    Ingen fara. Jag har själv faktiskt aldrig lyckats få ett positivt ägglossningstest (verkar vara väldigt svårt) men däremot har jag trots negativa ÄL test lyckats bli gravid utan hjälpmedel. Så det kan fungera ändå :)
  • KMS

    Precis denna tråd letade jag efter! Jag hade ett tidigt missfall den 10.10, alltså för lite på två veckor sedan. Jag blödde i några dagar och det blev inga komplikationer. Började testa med äl-test för några dagar sedan. Igår ett med svagtsvagt streck men idag detta - visst är det positivt?

  • KMS

    Vill tillägga att jag skulle tolka ditt som positivt - har jag då helt fel? Vet att strecket ska vara starkt men enligt jämförelsebilderna ser det ju positivt ut.

  • Malin 845
    VictoriaBerggren skrev 2016-10-26 15:29:27 följande:

    Tänkte att vi kunde hjälpas åt att tolka ägglossningstest tillsammans. Försöker hitta min ägglossning efter 6 år med p-piller. Aldrig haft känning av det/mensvärk/liknande.

    Jag blir först ut och posta bild. Ni ser på bilden hur neg och pos ska se ut. Vad är mitt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-26 15:30

    Kan tillägga att jag testade imorse och då var det svagt. Testade nu igen och nu detta!


    Din sticka är inte positiv, teststräcket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollsträcket. Kan vara så att testerna börjar stegra i styrka här framöver :)

    Skickar med bild på min otroligt positiva ägglossningssticka :)

  • Malin 845
    KMS skrev 2016-10-26 17:34:33 följande:

    Precis denna tråd letade jag efter! Jag hade ett tidigt missfall den 10.10, alltså för lite på två veckor sedan. Jag blödde i några dagar och det blev inga komplikationer. Började testa med äl-test för några dagar sedan. Igår ett med svagtsvagt streck men idag detta - visst är det positivt?


    Skulle säga att den kommer bli helt positiv inom 1-2 dagar :)
  • Mila
    VictoriaBerggren skrev 2016-10-26 15:35:28 följande:

    Jag tar ett ägglossningstest varje morgon och har gjort sedan augusti (för jag vill lära könns min kropp innan vi ska börja försöka) och detta är det starkaste jag fått därför jag undrar:) Tack för hjälpen!


    Ett tips. Testa inte på morgonen. Ägglossningstest ska man testa på eftermiddagen. Nog därför du inte fått någon positivt.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • VictoriaBerggren
    Mila skrev 2016-10-28 07:07:56 följande:

    Ett tips. Testa inte på morgonen. Ägglossningstest ska man testa på eftermiddagen. Nog därför du inte fått någon positivt.


    Oj tack för infon!!!
  • Min tur

    Såhär såg mina äl-test ut för några månader sedan. Samma urin, staven är från gravidkollen.se och har fullt utslag. Stickan är också från gravidkollen.se och är inte i närheten av positivt. Det tredje testet är stickan från CB fertilitetsmonitor advance som berättade att jag hade Maximal fertilitet. Jag har aldrig fått lika starka steck på den billigaste varianten; stickan.

Svar på tråden Hjälp att tyda ägglossningstest!