• cien

    Bra vax till Halloween

    Hej, har ni tips på bra vax för halloween? Sånt man kan göra sår med m.m.


    Med bra menar jag ett som inte smälter! De två jag provat, minns inte var ifrån det var men ett var från butricks. Det jag menar med bra är ett som inte smälter! Så fort jag blev varm i ansiktet så började det glida ner. 


    Vad brukar ni använda?


    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Bra vax till Halloween
  • Carambolan

    Låter jättekonstigt att använda vax? Just på grund av att det smälter. Llatex har jag alltid använt till "hudeffekter" och öron/näs-proteser på lajv, det kräver lite övning för att få snyggt men är väldigt hållbart. Kan limmas på och tas av och limmas på igen flera gånger med bra hudlim. Finns att köpa flytande på flaska på hobbybutiker.

  • Aniiee
    Carambolan skrev 2016-10-30 00:02:43 följande:

    Låter jättekonstigt att använda vax? Just på grund av att det smälter. Llatex har jag alltid använt till "hudeffekter" och öron/näs-proteser på lajv, det kräver lite övning för att få snyggt men är väldigt hållbart. Kan limmas på och tas av och limmas på igen flera gånger med bra hudlim. Finns att köpa flytande på flaska på hobbybutiker.


    Håller med. Vax är bortkastade pengar i sammanhanget. 
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • cien

    Jag tycker vax är superenkelt att jobba med och blir alltid snyggt och verkligt. Bara att det smälter när det blir varmt....


    Jag kommer aldrig hinna lära mig hantera latex innan nästa helg ju haha.... 

Svar på tråden Bra vax till Halloween