• AnSta

    frågor om gravidsymtom (7 dgr eft ÄL, men neg på sticka på BIM) mm

    Hej.
    Jag tror jag kan vara gravid.. En underbar dröm jag fått lägga bakom mig som 40+are. Säger inte att jag är det (särskilt inte som apotekets test visade neg på BIM) men jag har haft mens sen jag var tio och det hör då sannerligen INTE till vanligheterna att jag har molvärk i tjejmagen, kraftiga flytningar, dragningar på varsin sida och ut i ljumsken, men också ovanför blygden, gaser, halsbränna/magkatarrsveda, ökat kisseri - och inte minst en djup och stilla visshet inom mig, nästan en vecka innan förväntad mens!!

    Dessutom satt molvärken inte över hela/båda sidor eller hela ryggen som brukligt är för mig vid mensen. Ej heller som brukligt endast 1-2 dgr innan mens, utan alltså nästan en vecka tidigare.
    Men så när jag tog testet på BIM+1 så kom det bara ett kontrollstreck och sen en röd färg som svepte horisontellt över testfönstret (men inget andra streck)... Vet inte om det var något fel på det testet men det röda horisontella strecket bleknade iaf bort efter ca 5 min.

    Så mina frågor är väl vilka tidiga gravsymtom ni haft,
    om det är vanligt att plussa först efter BIM (här kan man ibland få känslan att plus INNAN Bim är nåt att vara extra stolt över men det är egentligen mest fånigt - gravid som gravid oavsett när plusset kommer lxm),
    samt om det finns andra här som liksom jag upplevt dessa tidiga tecken, fått neg på sticka omkring BIM och ändå varit gravida när mensen aldrig dök upp?

    Ska också be att få tillägga att det mycket väl kan visa sig att mensen kommer, det skulle inte förvåna mig, jag är på BIM+4 nu iaf och ska testa mig imorogn igen när testerna kommer - ifall tant röd inte dyker upp. Men jag ställer dessa frågor ändå.
    Vänliga hälsningar
    AnSta

  • Svar på tråden frågor om gravidsymtom (7 dgr eft ÄL, men neg på sticka på BIM) mm
  • nutcase88

    Jag vart i 5;e veckan när jag gjorde mitt första test, som också visade positivt.

    När jag sedan tänkte tillbaka ville jag minnas att jag hade väldigt ömma bröst, ganska mycket genomskinlig flytning, kräkning vissa morgonar (trodde der var på grund av all stress och jobb) och ca 1 v innan jag gjorde testet, drömde jag att jag var hos en barnmorska som talade om för mig att jag var gravid!

  • AnSta
    nutcase88 skrev 2016-10-31 22:02:04 följande:

    Jag vart i 5;e veckan när jag gjorde mitt första test, som också visade positivt.

    När jag sedan tänkte tillbaka ville jag minnas att jag hade väldigt ömma bröst, ganska mycket genomskinlig flytning, kräkning vissa morgonar (trodde der var på grund av all stress och jobb) och ca 1 v innan jag gjorde testet, drömde jag att jag var hos en barnmorska som talade om för mig att jag var gravid!


    Tänker på din dröm, för själv var första tecknet på den där stilla vissheten inom mig, när jag kom på mig själv med att gå o nynna på Madonnas "Papa don't preach[...]but I made up my mind, I'm keeping my baby" gång på gång... DÅ började jag uppmärksamma de här symtomen som liknar mensvärk (mest för att de sitter i den regionen lxm) men ändå är annorlunda från vanlig mensvärk.

    Vi får se, ska göra mitt andra test idag, på BIM +5. Då borde jag ju kunna få svar, även om det finns en del som plussar senare än så.

    Det jag skulle tycka vore konstigt om det visar negativt, är ju att det så tydligt pågår nåt därnere, och har gjort nu i tio dgr på raken.

    För om det nu inte är mens och inte graviditet, ja vad är det då lxm, haha?... (Retorisk fråga mest). Men som många andra sagt här, kvinnokroppen är BRA skum ibland..
  • AnSta

    Här är förresten det underliga märket på testet jag gjorde för drygt fyra dygn sen.

  • AnSta

    Någon som vill kommentera det i mitt tycke konstiga horisontella strecket på G-testet? Dvs om det var normalfungerande? Har bara testat mig kanskentiomggr Ingela mtt LV, så jag kan nog nte så mycket om G-tester....

  • AnSta

    Oj, så HÄR skulle det ju stått:

    "Har bara testat mig kanske tio ggr i hela mitt liv, så jag kan nog inte så mycket om G-tester...."

    Snacka om att stava som en kratta,haha. Sorry,nog dags att nanna nu kanske...

  • AnSta

    Jag testade idag på vad jag antar är BIM +7 då, men inte i närheten av ett plus, så jag antar att det faktiskt inte är nån graviditet på gång då.

    MEN jag puffar på tråden och bjuder in andra med diverse gravidsymtom och ev undringar att skriva! ????

    Kram!!

Svar på tråden frågor om gravidsymtom (7 dgr eft ÄL, men neg på sticka på BIM) mm