• leexxii

    Enorm mage.

    Jag väntar nu mitt andra barn, är i v. 17 och jag är enorm. Har lik stor mage nu som jag hade fullgånget med ettan. Har redan gått upp 15kg.

    Inte alls så att de är så mycket tjockis kg utan de e magen å brösten de sitter på. Nån som känner igen sej? Jag är ju livrädd för att bli helt sängliggande mot slutet då jag även redan nu börjar månad 2 av min sjukskrivning pga. Svår foglossning.

  • Svar på tråden Enorm mage.
  • Saltamustascher
    leexxii skrev 2016-10-31 22:36:25 följande:

    Jag väntar nu mitt andra barn, är i v. 17 och jag är enorm. Har lik stor mage nu som jag hade fullgånget med ettan. Har redan gått upp 15kg.

    Inte alls så att de är så mycket tjockis kg utan de e magen å brösten de sitter på. Nån som känner igen sej? Jag är ju livrädd för att bli helt sängliggande mot slutet då jag även redan nu börjar månad 2 av min sjukskrivning pga. Svår foglossning.


    Vecka 21 här med nr 3 och är stor som ett hus. Gått upp 13 kilo och är sjukskriven för fogarna. Blir vi sängliggande så är det väl så haha. Jag är redan trött på detta Cool
  • Trillian80

    Det kan inte vara så att du väntar tvillingar....? ;)

    Jag är gravid i v 25 med tredje barnet. För nån vecka sen sa fritidsfröknarna att "nu är det väl inte långt kvar?". De trodde jag skulle föda i januari. Har fått höra en miljard gånger "är du säker på att det inte är tvillingar?". Så storleken på magen verkar bara öka för varje barn ;)
    Har i och för sig bara gått upp ca 7 kilo men jag mådde så jädra dåligt i början, annars hade jag kanske legat på samma som du... Om du är orolig kan du ju höra med barnmorskan så du kanske går dit oftare så du inte sticker iväg alltför mycket. Du kanske har en mycket lägre utgångsvikt än mig också, så det är nog svårt att säga generellt vad som är "normalt" och inte.

Svar på tråden Enorm mage.