• cameleon

    Regnskydd till Britax go next

    Letar efter regnskydd till vagnen och hamnar på diverse babysidor.. Skall man verkligen behöva betala nästan 400 kr för ett skydd till liggdelen.. Och sedan ytterligare samma summa för ett nytt till sittdelen? Kan man inte använda samma?

    Eller om ni har något tips på något annat skydd som passar Britax go next? Alltså inget märkesskydd utan något som passar flera olika vagnmodeller. Hur gör ni?

    Tack på förhand :)


  • Svar på tråden Regnskydd till Britax go next
  • Aileen Allannah

    Jag hade förvisso en brio go, så jag vet inte om de är väldigt annorlunda mot go next, men vi hade regnskydd från Tullsa till sittdelen, originalskyddet var hopplöst att paketera vettigt.

  • cameleon
    Aileen Allannah skrev 2016-11-01 14:09:20 följande:

    Jag hade förvisso en brio go, så jag vet inte om de är väldigt annorlunda mot go next, men vi hade regnskydd från Tullsa till sittdelen, originalskyddet var hopplöst att paketera vettigt.


    Tror inte det är märkbar skillnad på Go och Go next när det gäller regnskydd.. Tack för svar, skall genast kolla upp det!
  • Unaangelita

    Jag köpte också ett Tullsa regnskydd. Det passar både ligg och sittdelen. Ville inte heller lägga dubbla pengar på ett regnskydd. Funkar perfekt! Lätt att få tillbaka i förvaringspåsen också. Tål inte längre stunder i ösregn med det är sällan jag är ute länge då heller :)

  • cameleon
    LaFontaine skrev 2016-11-02 09:47:50 följande:

    Nu har du redan beställt, men sittdelsskyddet funkar utmärkt också till liggdelen!


    Haha jaha! Då får jag trösta mig med att Tullsa i alla fall var billigare än ett från Britax :)
Svar på tråden Regnskydd till Britax go next