• GingerX

    Naturläkemedel som ökar fertiliteten, DHEA, Barbasco

    Börjar närma mig 40 och längtan efter ett syskon till vår nyss fyllda ettåring är stark. Första barnet blev till på första försöket, men nu har vi försökt få ett andra barn sedan min mens kom tillbaka i våras (slutade amma i juli/augusti i år) och det verkar inte gå så lätt den här gången. Sambon är skeptisk till IVF, men är helt inne på naturläkemedel. Har läst flera äldre trådar här på FL med olika framgångssagor med olika medel såsom munkpeppar och bidrottninggele och rosenrot. Testade Peking royal jelly en månad men det förlorade bara min annars regelbundna cykel på 28 dagar med 5(!) dagar. Denna månad testar jag munkpeppar men är föga hoppfull. Har hört en hel del gott om bl.a. DHEA, men detta verkar inte vara lagligt. Har hört talas om Barbasco plus som ska höja DHEA naturligt. Någon som känner till om detta hjälpt?

  • Svar på tråden Naturläkemedel som ökar fertiliteten, DHEA, Barbasco
  • GingerX

    Svarar i min egen tråd eftersom jag nu sitter här med en min sex veckor gamla bebis :)

    Det behövdes inga naturläkemedel utan det som gjorde susen var när första barnet slutade äta på natten så även jag fick sova hela nätterna och vara ute i dagsljus ett par timmar per dag samt att äta D-vitamin. Möjligen har munkpeppar och apiforce hjälpt till men den månad jag blev gravid hade jag gjort uppehåll med detta.

Svar på tråden Naturläkemedel som ökar fertiliteten, DHEA, Barbasco