• Äldre 4 Nov 22:22
    4569 visningar
    10 svar
    10
    4569

    Vinterjacka, v.29, hjälp?!

    Inser att jag kommer att växa ur min vinterjacka om ca 2 dagar (!). Var på stan och provade lite jackor idag men hittade inget som var särskilt bra. Då jag var stor redan innan graviditet (stl. 44) så har jag inte så himla mycket mer att gå upp i storlek på vanliga jackor. Nu är det 3 månader kvar och jag har ingen aning vad jag ska ha för jacka! Det hade gått bra att ha öppen jacka för magen, men tyvärr så är jag den känsliga typen när det kommer till brösten, blir jag minsta ball om bröna så känns det som att de ska trilla av! Så måste ha en varm jacka som jag kan stänga Snälla snälla, någon som vill komma med en rekommendation?

  • Svar på tråden Vinterjacka, v.29, hjälp?!
  • Äldre 5 Nov 08:16
    #1

    Jag hade "skidjacka" när jag väntade mitt barn. Dom är ju mer "plufsig" kring magen från start så där fick jag plats i min vanliga storlek hela vintern.

    Ska nämnas att jag är en XS person. Men det kanske kan fungera för dig ändå!

    Mycket lättare än med kappor i alla fall :)

  • Äldre 5 Nov 08:21
    #2

    Måste du köpa en vanlig jacka? Kolla annars HM och Lindex gravidavdelningar eller på nätet, t.ex. asos.co.uk har massor av gravidkläder.

  • Äldre 5 Nov 09:27
    #3

    Köp en från zizzi. Stora storlekar, fina och bra kvalité!

  • Äldre 5 Nov 10:04
    #4

    Annat tips är att hitta en jacka med dragkedja som går att öppna från två håll. Då kan du stänga över brösten och ha öppet över magen. Kan räcka att det är knappar som går att knäppa över brösten. Så gjorde jag med höstjackan.

    Kolla annars på herravdelningen. Deras jackor brukar inte vara figursydda så det finns mer plats för magen.

  • Äldre 6 Nov 17:04
    #5

    Tack för tipsen, hittade en jacka från espirit maternity som jag beställde hem nu, bara hoppas att det funkar...

  • Äldre 6 Nov 18:11
    #6

    Kappahl har ibland bra jackor, använt en jacka jag köpte där för 5år sen under två graviditeter nu

    Annars vet jag att Bonprix har en del jackor i större storlekar, även gravid och bärjackor

  • Äldre 6 Nov 21:48
    #7

    En annan variant är ju att använda bröstvärmare som man har när man ammar. Jag tror jag köpte mina på apoteket.

  • Äldre 7 Nov 11:25
    #8
    mammalovis skrev 2016-11-06 21:48:08 följande:

    En annan variant är ju att använda bröstvärmare som man har när man ammar. Jag tror jag köpte mina på apoteket.


    Japp, kör på det redan nu men behöver också ha jacka över. Som sagt, är den känsliga typen Tungan ute
  • Äldre 7 Nov 12:54
    #9

    Esprit brukar ha ltie väl små storlekar, så om den inte passar kan du testa HM. 

  • Äldre 9 Nov 21:56
    #10

    Köpte en jättefin och varm jacka på lindex. De har stora storlekar. Är själv i v. 37 och är för övrigt också stor men hittade en perfekt vinter jacka där????

Svar på tråden Vinterjacka, v.29, hjälp?!