• Anonym (Fundersam)

    Skyddad under sockerpiller?

    Hejsan! Jag har en fråga angående sockerpiller. Jag började med mina p-piller för tre veckor sedan så går jag den här veckan på mina sockerpiller.
    Jag tar prionelle som p piller. Är det så att man är skyddad under sockerpillerna?
    Låg nämligen med en kille utan skydd och han kom i mig. Men jag har för mig att man är skyddad under den tiden också. Eller är det så? 

  • Svar på tråden Skyddad under sockerpiller?
  • Anonym (H)

    Men du ska väl ha mens under den veckan? Vid mens är du ju skyddad.

  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (H) skrev 2016-11-05 13:34:16 följande:

    Men du ska väl ha mens under den veckan? Vid mens är du ju skyddad.


    Ja just det! Tänkte inte på det!
  • Anonym (Hoppsan)

    Om man har en regelbunden cykel ska man i regel vara skyddad när man äter sockerpiller.

    Jag fick Jasminelle 28 utskrivet av gyn. Har PCO och läkaren tänkte att de kunde hjälpa mig att få till en mer regelbunden och förutsägbar cykel.

    Jag fick aldrig någon blödning under den veckan jag åt sockerpiller men han tyckte att jag kunde fortsätta som vanligt. Måste istället ha fått ägglossning under den veckan för ett par veckor senare började jag känna graviditetssymptom och testade positivt. Sitter nu här med en riktig kalaskula och har 5 veckor kvar till BF.

  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2016-11-05 14:48:22 följande:

    Om man har en regelbunden cykel ska man i regel vara skyddad när man äter sockerpiller.

    Jag fick Jasminelle 28 utskrivet av gyn. Har PCO och läkaren tänkte att de kunde hjälpa mig att få till en mer regelbunden och förutsägbar cykel.

    Jag fick aldrig någon blödning under den veckan jag åt sockerpiller men han tyckte att jag kunde fortsätta som vanligt. Måste istället ha fått ägglossning under den veckan för ett par veckor senare började jag känna graviditetssymptom och testade positivt. Sitter nu här med en riktig kalaskula och har 5 veckor kvar till BF.


    Ajdå.. min mens är ju inte särskilt regelbunden.. Tog mitt första sockerpiller förra söndagen. Fick min mens tredje dagen, alltså i tisdags och den varade till torsdagen/fredagen. Hade samlag på fredagen.. hade ingen mens då..
Svar på tråden Skyddad under sockerpiller?