• Sweetiedarling

    Sängläge! Nån mer som är fängslad hemma?

    Hej!

    Jag undrar om det finns fler där ute som måste ligga ner flera tim/dag under graviditeten pga krångel med livmoderhalsen? Jag är i v23 nu, tiden sniglar sig fram och jag håller på att bli galen plus är orolig. Vore trevligt att höra andras historier som har det på liknande vis!

  • Svar på tråden Sängläge! Nån mer som är fängslad hemma?
  • Frost

    Hej! jag beklagar din situation, vet exakt hur jobbigt det är då jag spenderade sommaren inlagd på sjukhus pga försvagad livmoderhals/livmodertapp. Det finns en grupp på Facebook som är bra. Jag hittade den via cerclage-tråden här på fl. Cervixinsufficiens och hotade förtidsbörd, sök på den och gå med för att kunna läsa massa peppande historier och möjlighet att skriva av dig med människor som vet vad du går igenom :) Önskar dig all lycka till!

  • Sweetiedarling
    Frost skrev 2016-11-06 09:45:05 följande:

    Hej! jag beklagar din situation, vet exakt hur jobbigt det är då jag spenderade sommaren inlagd på sjukhus pga försvagad livmoderhals/livmodertapp. Det finns en grupp på Facebook som är bra. Jag hittade den via cerclage-tråden här på fl. Cervixinsufficiens och hotade förtidsbörd, sök på den och gå med för att kunna läsa massa peppande historier och möjlighet att skriva av dig med människor som vet vad du går igenom :) Önskar dig all lycka till!


    Hej! Tack för tipset, ska kolla upp gruppen!!! Hur gick det för dig?
  • Frost

    För mig slutade det tyvärr med att vi förlorade barnet i v22+0. Bra att du hittat till gruppen, där finns massa erfarenhet och kloka råd :)

  • Fru Ve

    Usch det låter jättejobbigt! Har du några intressen att slå ihjäl tiden med? Handarbete är ett hett tips. Stickning, virkning eller korsstygn. Det är roligt och tar lååång tid. Finns böcker för nybörjare att låna på biblioteket, skicka dit din man och låna åt dig. Att sy en korsstygnstavla åt bebisen där man kan brodera in namn och vikt tar åtskilliga timmar. Jag brukar lyssna på radiodokumentärer medan jag syr.

  • Sweetiedarling
    Frost skrev 2016-11-06 10:57:35 följande:

    För mig slutade det tyvärr med att vi förlorade barnet i v22+0. Bra att du hittat till gruppen, där finns massa erfarenhet och kloka råd :)


    Beklagar ????????
  • Sweetiedarling
    Frost skrev 2016-11-06 10:57:35 följande:

    För mig slutade det tyvärr med att vi förlorade barnet i v22+0. Bra att du hittat till gruppen, där finns massa erfarenhet och kloka råd :)


    Beklagar ????????
  • Sweetiedarling
    Fru Ve skrev 2016-11-06 13:31:12 följande:

    Usch det låter jättejobbigt! Har du några intressen att slå ihjäl tiden med? Handarbete är ett hett tips. Stickning, virkning eller korsstygn. Det är roligt och tar lååång tid. Finns böcker för nybörjare att låna på biblioteket, skicka dit din man och låna åt dig. Att sy en korsstygnstavla åt bebisen där man kan brodera in namn och vikt tar åtskilliga timmar. Jag brukar lyssna på radiodokumentärer medan jag syr.


    Det kanske kunde va nåt! Just nu har jag svårt att koncentrera mig på att läsa böcker så blir mkt Netflix och poddar... Jag gillar ju pyssel så korsstygn kanske kan va nåt!
Svar på tråden Sängläge! Nån mer som är fängslad hemma?