• Anonym (Osäker)

    16 och gravid??

    Jag är en tjej på 16 år som i början av oktober gjorde medicinsk abort eftersom att jag fortfarande är för ung för att få barn och vill plugga klart skolan. Problemet är att jag är lite osäker om det gick bra, kunde inte gå på efter kollen för att ta test eftersom att jag flyttat och har inte sagt något till mamma om det eller någon annan förutom min nuvarande kille. Jag vet inte om jag fortfarande är gravid. För asså jag såg fostret, den hade huvud, armar och ben, jag känner inte mig gravid eller så men min mage kurar (är inte hungrig) den bara kurrar hela tiden. Kan man vara gravid även fast man sett själva fostret? Isåfall hur? Kan någon förklara lite för jag hittar inget på nätet och får panik:/ vet inte vart umo ligger här och vågar inte gå dit igen:/ men kan det vara möjligt att jag fortfarande är gravid??

  • Svar på tråden 16 och gravid??
  • Anonym (Va?!)
    Anonym (?) skrev 2016-11-06 08:53:32 följande:

    Hur menar du att du såg fostret?


    Vad menar du? Vid medicinsk abort så blöder man ut ev foster. Ts såg väl det i bindan eller toaletten.
  • Osäkertjej112

    Asså jag såg fostret i bindan när jag blödde ut den. Men kan man fortfarande vara gravid trots det? Eftersom att det är många som säger att dom haft en misslyckad abort.

  • ebe91

    Har du sett att fostret kommit ut är du inte gravid. Gissar att man gjorde ett ultraljud inför aborten och då bara såg ett foster? En månad efter aborten ska (bör) man gå på efterkontrollen, men eftersom du inte gjort det kan du ta ett gravtest hemma (det är det återbesöket går ut på - fast jag rekomenderar starkt att gå på återbesök efter abort). En månad efter abort bör testet vara negativt. Så om du är osäker kan du alltid göra ett gravtest hemma, för din skull.

Svar på tråden 16 och gravid??