• Marrein

    Namn tvillingar

    Hej!

    Vill gärna ha tips på vad Astrids småsystrar ska heta..

    Mina förslag

    Stella Elsie Hilma Alma Maja. Vilka namn är finast att kombinera med Astrid?

  • Svar på tråden Namn tvillingar
  • fluu

    Tycker att alla förslag utom Stella passar. Jag hade valt Hilma och Alma. Fler förslag:

    Elna, Essy, Henny, Iris, Kerstin, Majken, Vega, Viola, Tyra.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Duckan

    fluu, där satt den! Kunde inte komma på vilket av mina favoriter jag glömt. (hur nu det kan hända, men men) Viola!! Ett så vackert namn.

    Ts, jag tänkte på att kommentera dina förslag, men jag gillar Hilma.

  • fluu
    Duckan skrev 2016-11-08 15:09:53 följande:

    fluu, där satt den! Kunde inte komma på vilket av mina favoriter jag glömt. (hur nu det kan hända, men men) Viola!! Ett så vackert namn.

    Ts, jag tänkte på att kommentera dina förslag, men jag gillar Hilma.


    Ja, Viola är verkligen underbart! Blommigt och sött, men har också tyngd.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nelah

    Hilma och Elsie tycker jag passar med Astrid,

    Eller Signe istället för Elsie


    Jag vill och jag kan...
  • Marrein

    Tackvad roligt att ha fått svar???? Hilma och Elsie har jag också känt starkast för. Behöver dock övertyga mannen om Elsie. Signe är upptaget. Märta och aTyra är snyggt också, särskilt Tyra! men kanske inte passar med vårt efternamn ???? Viola är spännande, tack! Gulligt men ändå rejält.

    Stella var det ingen som tyckte, låter det för nytt till de andra namnen? Tycker det är fint med Astrid för det innehåller -st. tror det förekommit förr men uppfattas som ett nyyare namn.

    Har heller inte bestämt mig för om det blir tjatigt att alla tre namnen ska innehålla bokstaven i eller om det bara klingar fint.

  • Duckan

    Stella är fint, men så väldigt vanligt just nu.
    Elsie gillar jag absolut, även Essy.

Svar på tråden Namn tvillingar