• Bamse22

    Underlivsklåda

    Är i vecka 32 o har en sån klåda i underlivet till o från hela tiden sen 5-6 v . Har behandlat med Canestrn men återkommer så fort ja slutar..nån mer som har dessa besvär?

  • Svar på tråden Underlivsklåda
  • Anonym (L)

    Svampinfektioner kan vara riktigt trixigt att bli av med när man är gravid då slemhinnorna är så känsliga, men vill du lindra klådan så smörj med olivolja! Även sova naken och lufta mycket osv. Men det tror jag redan du vet om!

  • Anonym (InteRoligt)

    fick samma problem nyss.. gud va jobbigt!!! jag badar med bebisolja så att jag inte är torr och använder Canesten när jag verkligen behöver (vecka 30)..inte mycket man kan göra tyvärr... brukar också ha kjolar/klänningar hemma och inga underkläder - mycket mer bekvämt iaf.

  • MartingaleFootprints

    Vad jobbigt! det kan också vara ett tecken på diabetes i vissa fall, då man kan få socker i urinen vilket kan rubba balansen i underlivet. men det har ju säkert din BM koll på, men det kan vara bra att prata med dom om man upplever sådana besvär!

    I övrigt håller jag med alla bra tips, fast själv tycker jag kokosolja är bättre än oliv. :) lycka till

Svar på tråden Underlivsklåda