• jeje85

    Tips på Viktminsknings tabletter som fungerar

    Hej alla glada! Ursäkta den långa texten men värt att läsa om intresset finns

    Önskar få lite tips om Viktminsknings produkter, tabletter, tillskott. Som antingen minskar aptit, minskar sötsug, fettförbränning, ökar ämnesomsättningen mm.

    Jag har provat krom, sen nå andra tabletter som skulle öka ämnesomsättningen, minns inte vad dom hette, har provat en del andra produkter tabletter oxå som jag inte har på minnet nu men har det noterat i ett block som ligger nånstans, skulle preparatet nämnas skulle jag säkerligen känna igen fall det är något som jag testat tidigare.

    Tipsa gärna om något som ni provat som fungerat, har ni i samband med preparat fått ändra kost och motions vanor eller har ni levt som vanligt och ändå fått resultat utav något bantningspiller, kosttillskott, örter eller vad det nu kan vara.

    Hoppas att vi kan hjälpa varandra i denna tråd för oss som har svårt att gå ner i vikt och kanske behöver något bantningspiller, kosttillskott, något preparat som fettförbränner, minskar aptit osv.

    För oss som behöver lite hjälp på traven som kanske har svårt med motion pga olika orsaker sen finns det faktiskt såna som jag som inte kan äta enligt kostcirkeln eller frukost, lunch och middag för då går jag upp i vikt. Alla är vi olika. Och det skall respekteras.

    OBS! Jag önskar att inga pikar mot varken mig eller någon annan förekommer i denna tråd tack.

  • Svar på tråden Tips på Viktminsknings tabletter som fungerar
  • Ashaltienne

    Det enda läkemedlet som jag vet är godkänt i Sverige och som har en bevisad effekt är det verksamma ämnet orlistat som finns på recept under namnet Xenical eller receptfritt i lägre doser på apoteket under namnet Alli. Xenical används ofta inom obesitassjukvården tillsammans med dietisthjälp.

    Det minskar mängden fett som tas upp av kroppen med ca 30%. Det har även som bieffekt att avföringen blir lös och oljig vilket kan vara rätt obekvämt vilket har till effekt att folk som går på orlistat lägger om kosten så att de äter mindre fett för att minska denna biverkning.

Svar på tråden Tips på Viktminsknings tabletter som fungerar