• Äldre 9 Nov 04:07
    1484 visningar
    6 svar
    6
    1484

    Tips på Viktminsknings preparat som fungerar

    Hej alla glada! Ursäkta den långa texten men värt att läsa om intresset finns

    Önskar få lite tips om Viktminsknings produkter, tabletter, tillskott. Som antingen minskar aptit, minskar sötsug, fettförbränning, ökar ämnesomsättningen mm.

    Jag har provat krom, sen nå andra tabletter som skulle öka ämnesomsättningen, minns inte vad dom hette, har provat en del andra produkter tabletter oxå som jag inte har på minnet nu men har det noterat i ett block som ligger nånstans, skulle preparatet nämnas skulle jag säkerligen känna igen fall det är något som jag testat tidigare.

    Tipsa gärna om något som ni provat som fungerat, har ni i samband med preparat fått ändra kost och motions vanor eller har ni levt som vanligt och ändå fått resultat utav något bantningspiller, kosttillskott, örter eller vad det nu kan vara.

    Hoppas att vi kan hjälpa varandra i denna tråd för oss som har svårt att gå ner i vikt och kanske behöver något bantningspiller, kosttillskott, något preparat som fettförbränner, minskar aptit osv.

    För oss som behöver lite hjälp på traven som kanske har svårt med motion pga olika orsaker sen finns det faktiskt såna som jag som inte kan äta enligt kostcirkeln eller frukost, lunch och middag för då går jag upp i vikt. Alla är vi olika. Och det skall respekteras.

    OBS! Jag önskar att inga pikar mot varken mig eller någon annan förekommer i denna tråd tack.

  • Svar på tråden Tips på Viktminsknings preparat som fungerar
  • Äldre 9 Nov 08:24
    #1

    Först gjorde jag 5:2 dieten sen 6:1 o rör mig mycket som snabba promenader el liten jogging tur. Mindre portioner om du inte hinner röra dig sen när du gått ner. Inte fika o äta godis varje helg. Det hjälpte mig gå ner.

  • Proppp­en
    Äldre 9 Nov 14:17
    #2

    Ät mindre än vad du gör av med, så kommer du gå ner i vikt.

    Ät mer än va du gör av med, så kommer du gå upp i vikt.

    Finns inga piller som hjälper.

  • Äldre 9 Nov 16:32
    #3

    Grejen är ju den att jag inte alls äter mycket och det plågar mig. Önska att jag kunde äta normalt utan att gå upp i vikt.

  • Proppp­en
    Äldre 10 Nov 03:56
    #4
    jeje85 skrev 2016-11-09 16:32:13 följande:

    Grejen är ju den att jag inte alls äter mycket och det plågar mig. Önska att jag kunde äta normalt utan att gå upp i vikt.


    Vill inte vara otrevlig, men det är inte sant. Det är en omöjlighet.

    Vi(väldigt många) är otroligt dåliga på att uppskatta hur mycket vi äter. För att ta reda på det måste du logga ALLT du äter och dricker. Från varje potatis och grönsak till varje godisbit, glas juice och minsta droppe olja.

    Det är otroligt svårt att ha koll på om man inte lagar all mat själv. Så börja med det om inte redan gör det.

    Finns många bra appar för att ha koll på va du ska äta för att behålla vikten. ShapeUp är en.
  • Anonym (an)
    Äldre 10 Nov 10:48
    #5
    jeje85 skrev 2016-11-09 16:32:13 följande:

    Grejen är ju den att jag inte alls äter mycket och det plågar mig. Önska att jag kunde äta normalt utan att gå upp i vikt.


    Om man anser tex att man inte äter för mycket genom att ta enbert en  portion mat på en tallrik som är större än 23 cm i diameter så är man redan där ute!! 

    Många av dagens tallrikar ligger på 27 cm och över. Har det själv hemma men använder inte dem. Använder mina assietter istället som ligger på 20 cm. Räcker gott och väl. Man behöver inte mer mat än så för att bli mätt.

    Sen om man nu äter smörgåsar flera gånger om dagen så är det nog bra att sluta med det. 

    Stark kryddad mat sägs ju kunna hjälpa att öka ämnesomsättningen. Jag gillar stark mat och har ibland i chili i maten. 
  • Anonym (O)
    Äldre 11 Nov 21:32
    #6

    Prova detta och ändrad kost jag rekomderar husmanskost. Det köper du på Apoteket. Röra på dig promenad ca 30 min om dagen rekomderas

Svar på tråden Tips på Viktminsknings preparat som fungerar