• JCW81

    ivf 2017

    Hej!

    Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

  • Svar på tråden ivf 2017
  • Smillan83

    Hej! Vi planerar att göra en frysinsättning i början på året, så hänger gärna med här i tråden!

    Vi har en dotter född i mars, som kom till med IVF!

    Är det första för er?

  • Niaa

    Hoppar gärna in här!

    Vi är inne på ivf nr 3. Långt protokoll och beräknat äggplock vecka 2

    1 försöket: långt protokoll. 11 ägg ut varav 9 befruktades. 1 blactocyst tillbaka som inte tog sig. Inget till frysen.

    Ivf 2: 6 ägg ut varav 2 befruktades men inget bra nog för att återföras.

    Vi är 28 år och har försökt bli gravida i 3 år. Jag har endometrios och något högt fsh men medicinerar med levaxin så det borde inte påverka. Sambon hade kassa spermier vid försök nummer två vilket också kan ha påverkat. För övrigt har hans prover varit toppen vid alla provtagningar men inför ivf nr 3 kommer vi att köra icsi för att öka oddsen något denna gången kommer vi också försöka äta lchf kost då jag läst att kolhydrater kan påverka fertiliteten negativt. Vad gör man inte...

  • ammela

    När har ni försök 3?

    Jag käkar LCHF, min cykel är lite kortare än innan, annars en riktigt bra kost enligt mig! Mår riktigt bra och det hjälper ju när det för övrigt känns tufft!

  • Niaa
    ammela skrev 2016-12-04 22:56:18 följande:

    När har ni försök 3?

    Jag käkar LCHF, min cykel är lite kortare än innan, annars en riktigt bra kost enligt mig! Mår riktigt bra och det hjälper ju när det för övrigt känns tufft!


    Jag börjar spraya nästa vecka och sen börjar jag med sprutor 28/12 och första VUL 4/1 så troligtvis äggplock veckan därpå om allt vill sig
  • smörblomman93

    Hoppar också in här! Påbörjar fertilitetsutredning denna vecka och lutar mot att sedan påbörja ivf då jag har endometrios. Är så nervös inför denna processen och rädd för att det inte kommer lyckas... så följs gärna åt! Vart kommer ni göra ivf? Vi bor i Växjö men kommer göra den i Göteborg då det inte finns i Växjö.

    Styrkekramar!

  • JCW81

    Ska på möte idag på ivf-kliniken. Ganska nervös men hoppas vi kommer fram till ngt bra, troligtvis ivf... Går i Malmö på Cura Öresund. Har ett barn som blir 8 år i feb, kom till på naturlig väg utan problem. Blev sen gravid sommaren 2013 men fick ett x och ena äggledaren opererades bort. Sen dess har inget hänt. 

  • ammela
    smörblomman93 skrev 2016-12-05 10:48:00 följande:

    Hoppar också in här! Påbörjar fertilitetsutredning denna vecka och lutar mot att sedan påbörja ivf då jag har endometrios. Är så nervös inför denna processen och rädd för att det inte kommer lyckas... så följs gärna åt! Vart kommer ni göra ivf? Vi bor i Växjö men kommer göra den i Göteborg då det inte finns i Växjö.

    Styrkekramar!


    Vi ska påbörja på sahlgrenska. Konstigt att ni hamnar i göteborg, Kalmar har väl?
  • Stormlugn

    Hej! Jag hoppar också gärna in här. Jag o min kille ska även vi påbörja IVF nr 3 på Sahlgrenska i Jan/Feb 2017.

    Första ivf (långa protokollet) - 5 ägg, 2 embryon. 1 ET och 1 FET /

    2ndra ivf (långa protokollet) - 3 ägg, 1 embryo. 1 ET. Dessvärre utan resultat.

    Tyvärr verkar jag vara en "low responder" då jag under andra ivfförsöket bara fick ut 3 ägg trots hög hormon-dos. Då jag har haft 2 utomkvedshavandeskap som resulterade i bortopererade äggledare och ett missfall däremellan i v9, har jag nu krävt en utredning. Så det ska vi in på den 13 dec. Jag tror dom kollar blodprov både på mig och min kille. Någon som gått på sådan utredning inför tredje ivf försöket?

    Även jag har börjat med LCHF kost. Håller alla tummar och tår för oss alla!

Svar på tråden ivf 2017