• CarolineSofia4567

    Ensam utomlands, vet inte vem pappan är. Abort eller inte?

    För att göra en lång historia kort. 

    Jag flyttade utomlands i år, inom Europa för att plugga min drömutbildning i min drömstad. 

    I Sverige lämnade jag bakom mig en underbar kille som jag haft distansförhållande med. 
    Han var här och hälsade på och vi hade oskyddat sex, jag hade då precis avslutat min sista p-piller karta och tror mig, det tar tid att få registers sig hos sjukvård och få nytt recept utomlands. 

    En vecka senare hade vi ett gräl, vi gjorde slut, jag kände mig förkrossad och ensam och sviken och träffade en gammal kompis som också bor här. Vi hade sex MED kondom men den gick sönder och han kom i mig. Två dagar efter löste sig situationen med min svenska kille och vi beslöt oss för att fortsätta relationen på distans.

    Nu 7 veckor senare är det ett faktum att jag är gravid och jag vet omöjligt vem utav dessa två som är pappan. JAG ÄR SÅ VILSEN! Får ångestattacker dagligen. 

    Denna graviditet är ett MIRAKEL! jag har tidigare gjort aborter, en i tidiga tonåren då jag inte ens visste vad ägglossning var och en 2013 som gick käpprätt åt helvete med rester av fostret och infektion. Sedan dess, alltså de senaste tre åren har jag knappt haft ägglossning (jag skaffade ppiller först i våras pga nya förhållandet för att vara på den säkra sidan), hela min kropp har varit i total obalans sedan förra aborten och jag har i tre år ställt in mig på att jag aldrig kommer få biologiska barn.

    Jag och mitt ex försökte under 1 1/2 års tid att bli gravida utan framgång. 

    Mitt dilemma är om jag ska fortsätta denna graviditet och avsluta relationen med killarna tills barnet är fött och vi vet vem pappan är, Ena killen är vit och den andra killen är svart så jag lär ju inte behöva DNA test för att kunna avgöra det, flytta hem till Sverige och göra det bästa av situationen. Jag har varken bostad eller jobb i Sverige men en familjemedlem som vet om situationen har erbjudit mig sitt extra rum och jag har massa stöd av min familj och sparpengar på banken där hemma så jag vet att det kommer lösa sig på något sätt. 

    Jag kanske ska tillägga att jag är nästan 100% på att oavsett vem pappan är så kommer dessa männen vilja vara delaktig när barnet är fött. 

    Så jag står i två val. 

    Avsluta denna graviditeten och fortsätta som vanligt här. 

    Fullfölja graviditeten, flytta hem, bli mamma, avvakta med männen tills barnet är fött. 

    Jag har även superångest över att bli mamma, det känns som att mitt liv kommer ta slut, som att alla mina drömmer och planer försvinner, som att någon dra bort matten under mina fötter och ibland tänker jag att jag borde avsluta mitt liv. Jag INSER att mycket är hormoner, rädsla och chock och att jag kommer älska mitt barn och aldrig ångra beslutet att bli mamma.

  • Svar på tråden Ensam utomlands, vet inte vem pappan är. Abort eller inte?
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Är du okej med det oavsett vem som är pappan och det är värt din relation med svensken (om den andra är pappan) så behåll. Men man kan göra faderskapstest redan under graviditeten om du har mycket pengar. Kan vara värt så de slipper hoppas/oroa sig i 9 mån utan att veta om de ska få barn eller ej.

    Du kan ju räkna ut vem det är störst chans är pappan.

  • Anonym (K)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2016-11-13 16:17:32 följande:

    Är du okej med det oavsett vem som är pappan och det är värt din relation med svensken (om den andra är pappan) så behåll. Men man kan göra faderskapstest redan under graviditeten om du har mycket pengar. Kan vara värt så de slipper hoppas/oroa sig i 9 mån utan att veta om de ska få barn eller ej.

    Du kan ju räkna ut vem det är störst chans är pappan.


    Kan man göra testet innan gränsen för abort?
  • Anonym (Man)

    Men.... ska du satsa på att bygga upp en relation tillsammans med den som är pappa oavsett vad ditt hjärta säger? Blir ju lite knepigt för pappan. Först 9 månader på bänken, innan du vet vem som är pappa, och sedan in i relationen igen? Hade en tjej gjort så med mig hade jag nog dumpat henne.

    Om du gjort flera aborter känns det väl som att du borde satsa på en bättre preventivmedelsmetod.

    Jag kan ju tycka att det rent generellt sätt är bra om man har ett stabilt förhållande, bra boende, avslutade studier o jobb innan man skaffar barn. Det låter ju som att du inte har de förutsättningarna egentligen. Tidpunkten för barn känns långt ifrån optimal, men jag personligen hade nog haft väldigt svårt för att göra en abort.

  • CarolineSofia4567
    Anonym (Man) skrev 2016-11-13 16:37:02 följande:

    Men.... ska du satsa på att bygga upp en relation tillsammans med den som är pappa oavsett vad ditt hjärta säger? Blir ju lite knepigt för pappan. Först 9 månader på bänken, innan du vet vem som är pappa, och sedan in i relationen igen? Hade en tjej gjort så med mig hade jag nog dumpat henne.

    Om du gjort flera aborter känns det väl som att du borde satsa på en bättre preventivmedelsmetod.

    Jag kan ju tycka att det rent generellt sätt är bra om man har ett stabilt förhållande, bra boende, avslutade studier o jobb innan man skaffar barn. Det låter ju som att du inte har de förutsättningarna egentligen. Tidpunkten för barn känns långt ifrån optimal, men jag personligen hade nog haft väldigt svårt för att göra en abort.


    Jag säger inte att jag ska ha en relation med någon av dom men att den som är pappa oavsett kommer vilja vara delaktig, för att vara delaktig behöver man inte ha ett förhållande.
  • Hallonsoda2016

    Gör NIPT så får du reda på vem pappan är!

    Det största problemet är väl att du kan tänkas vara med bägge männen.

    Största frågan är väl om du vill ha barnet. Kan din partner tänka sig att finnas där även om han inte är pappan?

  • CarolineSofia4567
    Hallonsoda2016 skrev 2016-11-13 16:41:40 följande:

    Gör NIPT så får du reda på vem pappan är!

    Det största problemet är väl att du kan tänkas vara med bägge männen.

    Största frågan är väl om du vill ha barnet. Kan din partner tänka sig att finnas där även om han inte är pappan?


    Jag säger inte att jag ska ha en relation med någon av dom men att den som är pappa oavsett kommer vilja vara delaktig, för att vara delaktig behöver man inte ha ett förhållande.

    Nej förmodligen inte.
  • Hallonsoda2016
    CarolineSofia4567 skrev 2016-11-13 16:47:16 följande:

    Jag säger inte att jag ska ha en relation med någon av dom men att den som är pappa oavsett kommer vilja vara delaktig, för att vara delaktig behöver man inte ha ett förhållande.

    Nej förmodligen inte.


    Ah sorry! Fick det intrycket av din TS :)

    NIPT?
  • CarolineSofia4567
    Cl4udio skrev 2016-11-13 16:59:20 följande:

    vilka känslor har du för den svenska killen?


    Vi har haft ett bra och roligt förhållande, men mitt livs kärlek? nej.
  • CarolineSofia4567
    Anonym (Man) skrev 2016-11-13 16:37:02 följande:

    Men.... ska du satsa på att bygga upp en relation tillsammans med den som är pappa oavsett vad ditt hjärta säger? Blir ju lite knepigt för pappan. Först 9 månader på bänken, innan du vet vem som är pappa, och sedan in i relationen igen? Hade en tjej gjort så med mig hade jag nog dumpat henne.

    Om du gjort flera aborter känns det väl som att du borde satsa på en bättre preventivmedelsmetod.

    Jag kan ju tycka att det rent generellt sätt är bra om man har ett stabilt förhållande, bra boende, avslutade studier o jobb innan man skaffar barn. Det låter ju som att du inte har de förutsättningarna egentligen. Tidpunkten för barn känns långt ifrån optimal, men jag personligen hade nog haft väldigt svårt för att göra en abort.


    Och dessutom.... onödig kommentar om preventivmedel. Du vet väl inte vad jag har haft för några preventivmedlen innan? Graviditeten 2013 hade jag kopparspiral. 
    och första graviditeten var jag inte ens fyllda 14 än, det är inte många 14 som tänker konsekvent.
Svar på tråden Ensam utomlands, vet inte vem pappan är. Abort eller inte?