• längtar2017

    Insemination nov 2016

    Hej :) jag är en tjej på snart 30 år som igår for iväg till en fertilitetsklinik i Danmark och gjorde min första insemination!
    jag har planerat och sparat pengar i ca ett år, för min del är de helt rätt då jag varit singel i ca 5 år och ser inte mig själv i nått förhållande då jag tappat "gnistan" lite o försöka hitta någon värdig! Flört

    Själva inseminationen tog ca 7 minuter Oskyldig men de gjorde ont då jag tydligen har en lite vriden livmoder (sa barnmorskan) så katetern skrapade livmoderväggen på väg in, blödde lite och de känns även idag men de är ju inte så konstigt!

    Så nu är de bara att vänta i 15 dagar till på BIM Glad

    är de fler som gjort insemination nyss eller för övrigt planerar att göra barn november? Hur upplever ni allt?

    ser fram emot och höra ifrån någon här Skrattande

  • Svar på tråden Insemination nov 2016
  • AlexSthlm

    Hej!

    Jag och min flickvän gjorde vår första insemination på Storkklinik för 10 dagar sen, är på bim-4 idag.

    Jag är 26 år och flickvännen är 29 år, det här blir vårt första barn, så spännande!

    Hur är det att göra det här själv? Hade du med dig någon som stöd på inseminationen eller så?

  • längtar2017

    hej ja va roligt Glad

    Jaså ni var där, hoppas personalen va bra där och att ni fick ett bra bemötande! 
    Själv var jag på vitanova, hörde från en väns syster att dom va bra där! så körde på de Glad har ni planerat länge?
    Jag är också 29 år men fyller i januari Glad
    Några graviditets symptomer ännu?

    Ja men helt okej, jag har alltid varit väldigt självständig så de har inte vart nått.. men de viktiga är att ha nära och kära som stöttar en när man bestämt sig för denna process! nej jag åkte själv, ville väl haft med mig någon men de va tyvärr ingen som kunde, men de spelade egentligen ingen roll för mig Glad

  • AlexSthlm

    Vi är supernöjda med Storkklinik, de är superbra! Vi har en bekant som har varit där så var därför vi valde dem :)

    Vi har pratat om det sen dec förra året och i maj bestämde vi att vi skulle sätta igång med provtagningen i september och så blev det.

    Nja, tror de flesta symptom är mest inbillning än så länge, det enda som jag verkligen märker är att magen är supersvullen. Tjuvtestade faktiskt med tre test (haha!) idag, ett clearblue early på morgonen som blev suuupersvagt positivt, ett RFSU och ett lloyds testa tidigt vid lunch, RFSU var negativt men på lloyds var det också ett väldigt svagt streck :) Så hoppas att det blir plus!

    Okej, man behöver säkert vara väldigt självständig och stark för att orka gå igenom det själv. Jag gick i de tankarna innan jag träffade min sambo, att jag skulle göra det själv när mitt liv var ordnat med jobb och allt, men inser nu i efterhand att jag inte hade klarat det själv, jag är nog inte lika stark som dig helt enkelt :)

  • Kimmie84

    Hoppar in här. Singeltjej här också :)
    Jag har idag gjort min tredje insemination i Danmark. Tredje månad i rad.
    Håller tummarna att det blir tredje gången gilt.
    Första försök blev mf och den andra hände det nog ingenting.

  • längtar2017

    AlexSthlm; vad bra att ni va nöjda med kliniken! ja vad jag har har läst på alla andra forum här så är ju ett streck ändå ett streck, så de blir nog starkare efter varje gång ska ni se Skrattande va roligt! 
    Ja de där med o va skengravid de är väldigt lurigt, kan inbilla sig hela tiden! de bästa är o inte försöka känna efter för mycket, men de är inte de lättaste! haha

    ja så är de säkert, sen kommer jag nog behöva hjälp när bebisen väl har kommit o de är då de kommer bli klurigt på egen hand Glad men de kommer gå bra de med! 
    jag tror nog att du hade fixat de, vill man nått tillräckligt mkt så hittar man styrkan till de Glad
    all lycka till er Baby

    Kimmie84; heej, välkommen hit Glad

    jaa va spännande Glad vilken klinik går du till?
    tråkigt o höra om Missfallet, verkligen Rynkar på näsan men tredje gången gilt som du skrev.. de kommer säkert gå jätte bra, man för väl försöka o inte stressa upp sig när de inte har gått vägen. men de heller är nog inte så lätt! 
    Håller tummarna för dig iaf Glad

  • Kimmie84

    Jag har varit på Sellmer klinik.
    Är jätte nöjd. Trevliga tjejer som jobbar där.
    Långt kvar till BIM men har inga förhoppningar alls. 4e försök och 3 mf. (V 11 och 2 st v 5) vet inte vart jag ska vända mig om denna gången inte går bra heller. Pengarna är liksom slut efter alla försök och ivf är dyrt.

  • längtar2017

    Kimmie84; ååh guud va jobbigt för dig, kan tänka mig att du känner väldig sorg och frustration! jag håller alla tummar och tår för att de ska gå hela vägen för dig denna gången! 

    ja fy har sett att IVF kostar ca 30tkr Förvånad jätte dyrt!!

    Själv känner jag inget men då är de knappt 1 vecka sen första insemination, så de har sin förklaring! har bara som mensvärk från och till men brukar ha de innan mens så inget speciellt!!

  • längtar2017
    HoppasPåEnTill skrev 2016-11-20 18:48:13 följande:

    Singeltjej här också. Inseminerades igår och i förrgår. Nu, återigen lång väntan. 


    Välkommen hit ???? va roligt då håller jag tummarna för dig! Har du gjort insemination tidigare?
  • längtar2017
    längtar2017 skrev 2016-11-20 19:28:59 följande:

    Välkommen hit ???? va roligt då håller jag tummarna för dig! Har du gjort insemination tidigare?


    :) :) :)
Svar på tråden Insemination nov 2016