• Lilly2013

    InviMed

    Hej!
    Är en tjej på 42 år som efter många år av missfall och nu senaste året ingen graviditet alls börjar överväga att gå över till äggdonation. Har blivit rekommenderad InviMed i Polen av vår fertilitetsklinik. De flesta här verkar åka till Riga så nu söker jag personer som har någon erfarenhet av äggdonation i Polen. De har varit väldigt trevliga på mail och svarat snabbt, och priset är ju nästan halva mot tex Riga. Man blir garanterad 8 äggceller fast de är frusna så man kan ju inte veta hur många som överlever upptiningen.

  • Svar på tråden InviMed
  • Liljja

    Hej!
    Har gjort 3 äggdonationer på Invimed. Har mest bara positivt att säga men har misslyckats alla 3ggr, så det är klart att ibland tänker man att man kanske borde testa färska ägg istället men nu på senaste gången så klarade sig 7 ägg och 2 fick vi tillbaka och 5 finns nedfrusna och väntar på oss :)
    Hör dig om du vill veta något om Invimed.

    Hälsingar A

  • Lilly2013

    Hej.
    Ok. Vad har de själva sagt om att ni har misslyckats. Har de ändrat något eller bara kör på likadant som innan.
    Men visst kan man få färska oxå? Tror att de skrev det till mig när jag frågade om kvalitén jämfört men färska.
    Det jag kände mest är ju att man inte vet om se överlever upptiningen och sen ska de frysas och tinas en gång till.
    Hur många har ni fått per gång?
    Har ni fått betala fullt varje gång.
    Vi ska till Gdynia om vi väljer dom.
    Tack för ditt svar

  • Liljja

    1:a gången klarade sig 6 ägg - 4 befruktade
    2:a gången 2 ägg - alla befruktade
    3:e gången 7 ägg - alla befruktade

    Fördelen med Invimed är att man har en garanti på äggen. Om inte alla tinas upp får man rabatt nästa gång. Så vid 1 och 2:a gången fick vi rabatt på nästa gång. Som tex när bara 2 ägg klarade sig så kostade nästa gång bara 25% av priset.

    Medicineringen har sett likadan ut vid alla gånger men de 2 senaste fick jag IL-dropp. Senaste gången så fick jag positivt hcg-test men tyvärr så sjönk det snabbt ner igen. Hann vara lycklig en helg typ :(

    Blir väldigt bra bemött och min koordinator svarar supersnabbt på mail etc...

    Hälsningar A

  • Liljja

    Dem gjorde även en hysteroskopi efter vårt 2:a misslyckande. Kändes bra att man inte bara kör på för har gjort ca 4 IVF:er i Sverige och då har man kört på samma medicinering och det blev samma resultat.

  • Lilly2013

    Hej!
    Hur har det gått för er?
    Vi har varit i kontakt med InviMed igen och ska nu fylla i ansökan till donatorkatalogen.
    Det känns ju bra att de har en garanti på hur många ägg som ska klara upptiningen.
    Har du varit i kontakt med någon annan som varit där?
    Tycker det är väldigt få som åker just till Polen och man blir ju lite fundersam eftersom de har så mycket billigare priser. Men samtidigt har jag inte hört något negativt om dom. Alla verkar ju välja Riga eller St Petersburg.
    Jag har fått IL-dropp här vid sista ivfen och under hösten då vi kört med inseminationer. Fick även prednisolon under ivf försöken.
    Har ni haft ny donator varje gång?
    Håller tummarna att det snart är er tur  

  • Liljja

    Halloj!

    Tack, hoppas det kommer gå bra för er också. Man undrar hur många ggr man ska behöva gå igenom det här.

    VI har 5 embryon som väntar på oss Glad Har precis varit i kontakt med min koordinator om att ev köra på min nästa mens. Men har försökt få tag i min gyn här i Sverige om han hjälper mig med medicinerna även denna gång.

    Jag har inte varit i kontakt med någon som valt Polen, håller med dig att de flesta verkar välja Riga eller St Petersburg men det kanske beror på att det är färska ägg. Det som är skönt med frysta ägg är att man inte behöver ställa om sin kropp efter donatorn utan man kör på sin egen menscykel samt att man har garanti som du nämner.
    Har du gjort IVF i Polen och fått IL-dropp då ? eller gjorde du IVF någon annanstans ?

    Vi har haft olika donator varje gång men medicineringen har varit samma, förutom IL-dropp de 2 senaste ggr. Vore kul att höra vilka mediciner du kommer att ta (om du vill) då vi valt olika InviMed-kliniker i Polen. 

    Trevlig helg!
    /A

  • Lilly2013
    Liljja skrev 2017-01-05 22:18:28 följande:

    Halloj!

    Tack, hoppas det kommer gå bra för er också. Man undrar hur många ggr man ska behöva gå igenom det här.

    VI har 5 embryon som väntar på oss Glad Har precis varit i kontakt med min koordinator om att ev köra på min nästa mens. Men har försökt få tag i min gyn här i Sverige om han hjälper mig med medicinerna även denna gång.

    Jag har inte varit i kontakt med någon som valt Polen, håller med dig att de flesta verkar välja Riga eller St Petersburg men det kanske beror på att det är färska ägg. Det som är skönt med frysta ägg är att man inte behöver ställa om sin kropp efter donatorn utan man kör på sin egen menscykel samt att man har garanti som du nämner.
    Har du gjort IVF i Polen och fått IL-dropp då ? eller gjorde du IVF någon annanstans ?

    Vi har haft olika donator varje gång men medicineringen har varit samma, förutom IL-dropp de 2 senaste ggr. Vore kul att höra vilka mediciner du kommer att ta (om du vill) då vi valt olika InviMed-kliniker i Polen. 

    Trevlig helg!
    /A


    Hej!
    Tack för ditt svar.
    Varför har ni valt ÄD?
    Vi har haft många missfall sen 2013 och nu senaste året inte blivit gravida alls. Vi började med ivf i sep 2015 men vid andra stimuleringen så blev det bara 3 ägg och man valde att inseminera istället och då tog det sig men blev missfall igen. Sen har vi gjort 2 ivf till i våras och kört 2 inseminationen under hösten. Ivf har vi gjort i Danmark men stimulering och inseminationen på vårt sjukhus. Dom är super hjälpsamma fast att vi är alldeles för gamla för att få hjälp där.
  • Lilly2013

    Tycker det ska bli både skrämmande och spännande och gå vidare nu. Svårt att ta steget, tänker hela tiden men vi kör på med mina egna en cykel till.
    Hoppas att ni kommer igång igen nu.

    Ha de så bra

Svar på tråden InviMed